رویداد های اخیر

سازمان پیمان امنیت جمعی: برای رفع تهدیدات تروریستی از افغانستان تدابیری اخذ می‌کنیم

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۷, ۱۴۰۲)

رئیس ستاد مشترک سازمان پیمان امنیت جمعی بر اخذ تدابیر خاص امنیتی در مناطق سرحدی کشورهای آسیای میانه با افغانستان تاکید کرده است.

اناتولی سیدروف در یک نشست خبری گفت که امارت اسلامی به گونه کامل بر اوضاع در کشور از جمله مناطق شمال مسلط نیست و از اینرو تدابیر امنیتی در سرحدات با افغانستان مهم است.

سیدروف گفت: «در حال حاضر هیچ مشکل اساسی در مورد امنیت نظامی یا خطر نظامی از خاک افغانستان وجود ندارد. اما در عین حال ما درک می‌کنیم که رهبری کنونی افغانستان هنوز اوضاع در این کشور را به‌طور کامل زیر کنترول ندارد، از جمله در بخش‌های شمالی که با کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی هم مرز اند.»

رئیس ستاد مشترک سازمان‌ پیمان امنیت جمعی اما در باره چگونگی اقدام‌های این سازمان جزئیاتی ارائه نکرد.

در همین حال معاون وزیر خارجه روسیه در سفری به اسلام آباد با همتای پاکستانی اش دیدار و دو طرف افزون بر مسایل دیگر، روی اوضاع جاری در افغانستان نیز صحبت نموده و در یک اعلامیه مشترک درباره تهدیدات تروریستی از خاک افغانستان ابراز نگرانی کرده اند.

امارت اسلامی اما تاکید دارد که در تمام اراضی مربوط کشور حاکمیت دارد و امنیت سرحدات بیشتر از هر زمان دیگری به گونه درست تامین است. امارت اسلامی همچنان می‌گوید که به هیچ فرد یا گروهی اجازه نمی‌دهد تا امنیت کشورهای دیگر را از خاک افغانستان تهدید کند.

سازمان پیمان امنیت ‌جمعی از سازمان‌های فعال نظامی در حوزه آسیای میانه و قفقاز است که شامل کشورهای قرغیزستان، بلاروس، روسیه، قزاقستان، تاجیکستان و ارمنستان می‌باشد.

Trending

خروج از نسخه موبایل