خبرهای تازه

سالگرد گرامیداشت عبدالعلی مزاری هدف حمله راکتی قرار گرفت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

مراسم بیست و چهارمین سالگرد گرامیداشت عبدالعلی مزاری، رهبر پیشین جهادی، در غرب کابل حوالی ساعت دوازده چاشت امروز(پنج‌شنبه، ۱۶حوت) هدف حمله راکتی قرار گرفت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این حملات حین سخنرانی عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت در این مراسم صورت گرفت.

بر اساس گزارش از باعث حیات، گزارشگر آریانانیوز در محل رویداد، در راکت پراگنی‌ها بالای این مراسم به کسی آسیب نرسیده است اما، احتمال زیاد از خسارمند شدن منازل در اطراف محل برگزاری این مراسم وجود دارد.

در همین حال، در این رویداد تاکنون ۳ تن کشته شده و ۲۲ تن دیگر زخمی شده اند. گفته می‌شود که ساحه به روی عبور و مرور مسدود گردیده وزخمی‌های این رویداد به بیمارستان‌های ایمرجنسی، استقلال و دیگر بیمارستان‌های نزدیک به محل حادثه منتقل شده اند.

همزمان با این، گزارش شده است که عبدالطیف پدرام، یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری پیشرو نیز در این مراسم زخم برداشته است اما وضیعت صحی وی خوب گفته شده.

از سویی هم، وزارت داخله پذیرفته است که چهار فیر راکت از نواحی ناحیه هجده بر این مراسم صورت گرفته است . نصرت رحیمی، سرپرست دفتر سخن‌گوی این وزارت می‌گوید که یک تن در پیوند به این رویداد بازداشت شده و عملیات برای بازداشت سه تن دیگر نیز ادامه دارد.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است. 

این در حالیست که در مراسم سالگرد گرامیداشت عبدالعلی مزاری، حامد کرزی، رییس جمهور ‎پیشین، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت، محمد حنیف اتمر، مشارو پیشین شورای امنیت و شماری زیادی از رهبران پیشین جهادی اشتراک کرده بودند.

Trending

خروج از نسخه موبایل