Connect with us

رویداد های اخیر

ستانکزی از امریکا خواست سفارت خودرا در کابل بازگشایی کند

منتشر شده

در

(Last Updated On: حمل ۹, ۱۴۰۲)

معین سیاسی وزارت امور خارجه امارت اسلامی از ایالات متحده امریکا خواسته است تا سفارت خودرا در کابل بازگشایی کند.

شیرمحمد عباس ستانکزی در دیدار از قونسلگری افغانستان در شهر دبی، امارات متحده عربی گفت: «مسئولیت‌های خودرا ادا بکنیم. بیایید سفارت خودرا باز کنید. امنیت تان را ما می‌گیریم. وقتی شما بیایید دیگر کشورها هم این کار را می‌کنند. حالا بسیاری از کشورها در ملاقات خصوصی با ما می‌گویند که اگر امریکا روابط خودرا با شما ترمیم کند، ما فوراً می‌آییم.»

در حالی که امارت اسلامی در پی ایجاد تعامل مثبت در پرتو شریعت اسلامی و منافع ملی با جهان است، اما امریکا می‌گوید که قرار نیست هیچ کشوری امارت اسلامی را به رسمیت بشناسد.

شارژدافیر سفارت ایالات متحده برای افغانستان در یک نشست آنلاین با شماری از خبرنگاران زن افغان گفته است هرچند برخی مراکز دیپلماتیک افغانستان در اختیار امارت اسلامی قرار گرفته است، اما هیچ کشوری برنامه‌ای برای به رسمیت شناختن امارت اسلامی ندارد.

کرن دیکر همچنین تاکید کرده است که ایجاد روابط خوب امارت اسلامی با زنان و مردان در داخل افغانستان، به معنی ایجاد روابط خوب سایر کشورهای جهان با امارت اسلامی است.

او گفت: «ما از همه این کشورها شنیده ایم که به رسمیت شناختن حکومت طالبان (امارت اسلامی) را به مثابه حکومت مشروع افغانستان در برنامه ندارند. درک من این است که هیچ کشوری به شمول کشور خودم وجود ندارد که حکومت طالبان (امارت اسلامی) را به رسمیت بشناسد. بنابراین اگر طالبان (امارت اسلامی) خواهان روابط خوب با سایر کشور های جهان اند، باید با زنان و مردان کشور خود روابط خوبی داشته باشند.»

همزمان با این وزارت خارجه امریکا گفته است که ادامه محدودیت‌ها بر زنان، سبب می‌شود تا ایجاد روابط عادی امارت اسلامی با کشور های سراسر جهان در زمان طولانی هم اتفاق نیافتد.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت: «طالبان (امارت اسلامی) به دنبال روابط عادی با کشورهای سراسر جهان هستند. این امر در مدت زمان طولانی اتفاق نمی‌افتد. آنها به پیشبرد اقدام‌های سرکوب گرانه علیه زنان ادامه می‌دهند. ما امیدواریم آنها پیامدهای برخی از این تصمیمات فاجعه بار، مانند ممنوعیت زنان از مکاتب و موضوعات از این قبیل را درک کنند.»

آقای پاتل همچنان تاکید کرد که ایالات متحده در همکاری با شرکایش از ابزارهای که در اختیار دارد برای پاسخگو قرار دادن امارت اسلامی استفاده می کند.

او گفت: «ما همچنان ابزارهایی در اختیار داریم تا طالبان (امارت اسلامی) را پاسخگو قرار دهیم، محدودیت های ویزه و غیره و همچنین ابزارهایی که می‌توانیم با متحدان و شرکای خود دنبال کنیم.»

امارت اسلامی بارها اعلام کرده که سیاست فشار در افغانستان نتیجه نمی‌دهد و باید کشورها با افغانستان تعامل کنند زیرا کابل خواهان برقراری روابط با همه کشور ها به شمول ایالات متحده است.

بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی گفت: «مسایل سیاسی یا مسایل بیرونی کشور نباید وابسته به مسایل داخلی افغانستان باشد. مسایل داخلی افغانستان مربوط به مردم افغانستان است. مردم افغانستان درمورد مسایل داخلی کشور مستقلانه تصمیم می‌گیرند.»

در دست کم یک ماه پسین، سفارت افغانستان در تهران، قونسلگری افغانستان در شهر دبی امارات متحده عربی و قونسلگری افغانستان در شهر استانبول ترکیه به امارت اسلامی واگذار شده است.

رویداد های اخیر

نتایج مزایده فریکانسی برای شرکت‌های مخابراتی اعلام شد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۴۰۲)

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی نتایج مزایده فریکانسی را برای شرکت‌های مخابراتی کشور اعلام کرده است.

نجیب الله حقانی، سرپرست این وزارت در یک نشست خبری دوشنبه هدف از این مزایده را بهره‌گیری موثر شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات مخابراتی و ایجاد فضای مناسب برای ارایه خدمات با کیفیت مخابراتی در کشور گفته است.

مزایده فریکانسی در بخش‌ باند‌های ۲۱۰۰، ۱۸۰۰ و ۲۶۰۰ میگاهرتز انجام شده که شرکت اتصالات برنده ۱۵ میگاهرتز، شرکت ام‌تی‌ان برنده ۱۰ میگاهرتز، شرکت افغان بیسیم برنده ۱۰ میگاهرتز و شرکت روشن برنده ۵ میگاهرتز فریکانسی شده اند.

اززش مجموعی این قرارداد ۹۸ میلیون و ۵۲ هزار و ۵۱۴ دالر امریکایی اعلام شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

در پی حملات هوایی پاکستان، امارت اسلامی سفیر این کشور را احضار کرد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۴۰۲)

وزارت خارجه افغانستان روز دوشنبه (۲۸ حوت) اعلام کرد که سفیر پاکستان در کابل را احضار کرده و نامه اعتراضی خود را به او سپرده است.

این وزارت حملات هوایی پاکستان به خوست و پکتیکا را نکوهش کرده و به این کشور یادآوری کرده که «تجاوز بر خاک خود را به هیچ وجه تحمل نمی‌کند.»

در بیانیه رسمی این وزارت آمده که: «امارت اسلامی تجربه طولانی مبارزه برای آزادی در برابر ابرقدرت‌های جهان را دارد و تجاوز بر خاک خود را به هیچ وجه تحمل نخواهد کرد.»

این وزارت از دولت جدید ملکی پاکستان و مردم این کشور خواسته است که اجازه ندهند برخی از حلقات با اقدامات غیرمسئولانه و سیاست‌های نادرست روابط دو کشور همسایه و مسلمان را پیچیده کند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

ده‌ها خانواده نیازمند در هرات از بسته‌های کمک رمضانی بنیاد بیات بهره‌مند شدند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۸, ۱۴۰۲)

ده‌ها خانواده‌ی فقیر در ولایت هرات دوشنبه (۲۸حوت) از بسته‌های کمک رمضانی بنیاد بیات بهره‌مند شدند. مسوولان این بنیاد در هرات می‌گویند که نیازمندان پس از ارزیابی شفاف، شناسایی و از بسته‌های کمکی مستفید شدند.

به گفته‌ آنان، این بسته‌های کمکی شامل آرد، برنج و روغن می‌شود که تا پایان ماه مبارک رمضان، خانواده‌های نادار در دیگر ولایت‌ها نیز تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

فقر و بیکاری در کشور سبب شده تا مردم بیشتر به کمک نیاز داشته باشند، از این رو بنیاد بیات به دنبال کمک به خانواده‌های نادار است.

دریافت کنندگان این بسته‌های کمک رمضانی بنیاد بیات، از دیگر نهادهای خیریه نیز می‌خواهند که به آنان کمک کنند.

بنیاد بیات در دو دهه گذشته بر علاوه کمک‌های رمضانی و زمستانی، همواره به آسیب دیده‌گان حوادث کمک کرده و همچنان در نوسازی و باز سازی نهادهای تعلیمی، صحی و تطبیق پروژه‌های عمرانی نقش فعال داشته است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!