رویداد های اخیر

سرقونسل ایران در بلخ: ما روابط خوبی با امارت اسلامی داریم

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۹, ۱۴۰۲)

حمیدرضا احمدی، سرقونسل ایران در ولایت بلخ به مناسبت گرامی‌داشت از سال‌روز انقلاب آن کشور از ادامه روابط مثبت میان کابل و تهران خبر داده و گفته است که کشورش روابط خوب با امارت اسلامی دارد و این روابط گسترش خواهد یافت.

آقای احمدی در این مراسم افزوده است که به‌منظور فراهم‌آوری تسهیلات‌ در بخش صادرات، واردات و حمایت از بخش زراعت در افغانستان توجه خواهند کرد.

سرقونسل ایران در بلخ گفته است: «بعد از تحولات خوشبختانه تنها کشوری که در افغانستان ماند و حامی مردم افغانستان بود، ایران بود.»

احمدی تأکید کرده است: «ما روابط خوبی با امارت اسلامی داریم و خواهان گسترش روابط در همه عرصه‌ها هستیم.»

مجید صادقی دولت آبادی، سرقونسل ایران در شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار همچنان گفته است که تهران می‌خواهد به‌جای ساخت دیوار در سرحدات با افغانستان، نظارت را بیش‌تر کند.

آقای دولت آبادی گفت: «موضوع مرز یک موضوع بسیار پیچیده است و باید به صورت فنی با آن برخورد شود.»

از سویی هم، مسوولان محلی ننگرهار از مقام‌های ایرانی خواسته‌اند که برای به رسمیت شناختن امارت اسلامی در مجمع‌های بین‌المللی تلاش کنند.

دیپلوماتان ایرانی نیز گفته‌اند که می‌خواهند به‌منظور فراهم‌آوری تسهیلات در بخش صادرات و واردات بیش‌تر تلاش کنند. تاجران افغان هم امیدوار اند که روابط تجارتی میان دو کشور گسترش یابد.

گفتنی است که در حال حاضر روابط کابل و تهران در وضعیت خوبی قرار دارد و دادوستد تجارتی میان این دو کشور همچنان افزایش یافته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل