رویداد های اخیر

سرمنشی اتحادیه علمای جهان اسلام: ملل متحد حق ندارد به رسمیت شناختن امارت اسلامی را به چالش بکشد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲۲, ۱۴۰۲)

سرمنشی اتحادیه علمای جهان اسلام گفته است که از تمامی امکانات دست داشته خود استفاده می‌کنند تا امارت اسلامی افغانستان را از حالت انزوای فعلی بیرون کنند.

علی القره داغی که اخیراً در راس یک هیات به افغانستان نیز سفر داشت افزوده است که نظام حاکم در این کشور جایگاه اسلامی دارد و نیاز است که کشورها آن را به رسمیت بشناسند.

القره داغی گفت: «تلاش می‌کنیم تا خدمت این امارت را انجام بدهیم تا اینکه این امارت حق خود را بدست بیاورد و از این انزوای که در حال حاضر در آن قرار دارد بیرون آید. در این راه تمام امکاناتی را که در دست داریم و اعتمادی را که مردم بالای ما و اتحادیه علما دارند به کار می اندازیم تا اینکه ثبات موجود در افغانستان پایدار بماند.»

القره داغی همچنان گفت که بر اساس مطالعه عمیقی که از اصول و قوانین سازمان ملل متحد دارد این سازمان حق ندارد تا مسئله به رسمیت شناختن امارت اسلامی افغانستان را به چالش بکشد.

او از کشورهای اسلامی نیز خواست که تلاش نمایند تا جامعه جهانی را برای به رسمیت شناختن امارت اسلامی قانع بسازند.

القره داغی گفت: «به نظر من، اصول و قوانین سازمان ملل متحد را که خواندم، سازمان ملل متحد این حق را ندارد که افغانستان را به رسمیت نشناسد. باید گفت که در اینجا حرف از اسلام است و به همین خاطر غرب دو رویی می‌کند. پس به همین ملحوظ کنفرانس اسلامی و کشورهای اسلامی باید بر سازمان ملل متحد در پیوند به این حجت قایم کنند که چرا این حکومت را به رسمیت نمی شناسد.»

سرمنشی اتحادیه علمای جهان اسلام همچنان مطرح بودن حقوق بشر به ویژه حقوق زنان در افغانستان را بهانه جویی جامعه جهانی و کشورهای غربی برای دست نیافتن امارت اسلامی افغانستان به مشروعیت جهانی عنوان کرده است.

این درحالی است که القره داغی حدود دو هفته قبل در راس یک هیئت اتحادیه علمای جهان اسلام به کابل آمده بود و با مقام‌های ارشد امارت اسلامی از جمله رییس الوزرا و سرپرستان وزارت‌خانه های خارجه و داخله روی موضوعات مختلف مربوط به افغانستان و فلسطین دیدار و گفتگو کردند.

Trending

خروج از نسخه موبایل