رویداد های اخیر

سرمنشی ناتو: مبارزه ما با تروریزم در افغانستان ادامه دارد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۳, ۱۴۰۰)

ینس ستولتنبرگ، سرمنشی عمومی ناتو از وضعیت افغانستان نگرانی کرده و گفته که مبارزه آنان با گروه داعش در افغانستان ادامه دارد.

این درحالی است که نیروهای ناتو به رهبری امریکا از افغانستان در ماه اگست سال جاری بیرون شد و پایان طویل ترین جنگ و حضور ۲۰ ساله خویش در افغانستان را اعلام نمود.

ینس ستولتنبرگ، سرمنشی عمومی سازمان ناتو، در این باره گفت:”ما همچنین خطر حملات جدید تروریستی را داریم، ما در یک عصر ثابت قرار داریم و باید در خط مقدم مبارزه با آن باشیم که به تازه‌گی به حضور نظامی خود در افغانستان پایان داده ایم، اما این پایان نبرد نیست که ما به فعال بودن در ایتلاف جهانی برای شکست داعش ادامه خواهیم داد.”

با وجود اینکه حضور و نحوه مبارزه ناتو به رهبری امریکا در افغانستان همواره مورد انتقاد قرار گرفته بود، اما سرمنشی عمومی ناتو از نحوه ماموریت این سازمان در افغانستان حمایت کرده و آن را اقدام بجا عنوان می نماید.

ستولتنبرگ در این باره گفت:” اکنون پس از خروج ما باید همچنان سعی کنیم از آن وضعیتی که آسان نخواهد بود محافظت کنیم، اما به این معنی نیست که جلوگیری از حملات تروریستی بیشتر اشتباه بوده است.”

شهروندان کشور پس از حمله مرگبار بر شفاخانه نظامی سردار محمد داوودخان نگران اوضاع امنیتی استند.

محمد رحیم، باشنده کابل، گفت:”ما کنترول کامل بر وضعیت خود نداریم، کشورهای دیگر در امور داخلی ما مداخله می‌کنند و آنها مسوول تمام انفجارها و حملات انتحاری در افغانستان استند.”

شمس الدین، باشنده کابل، در این مورد گفت:” اگر طالبان جلوی داعش را نگیرد، آنها قدرتمندتر خواهند شد و می‌توانند تهدید بزرگی برای همه به خصوص برای افغانستان باشند. “

همزمان با این به ادامه افزایش نگرانی‌های امنیتی در افغانستان، قرار است هند هفته آینده میزبان نشست مشاوران امنیت ملی شش کشور منطقه و جهان در مورد وضعیت افغانستان  باشد، اما پاکستان از عدم اشتراک در این نشست خبر داده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل