جهان

سرنگون شدن یک کشتی در نایجریا دست کم ۷۶ کشته برجا گذاشت

Published

on

(Last Updated On: میزان ۱۸, ۱۴۰۱)

محمدو بوهاری رییس جمهور نایجریا، روز یک‌شنبه (۱۷ میزان) گفته است که در اثر سرنگون شدن یک کشتی در ایالت انامبرا واقع در جنوب شرق آن کشور همه سرنشینان آن جان باختند.

بر اساس گزارش‌ها، این کشتی اضافه بار که حدود ۸۵ سرنشین داشت، زمانی سرنگون شد که با سیلاب برخورد کرد. رییس جمهور بوهاری گفته است که تقریباً همه سرنشینان این کشتی جان باخته اند.

دفتر رییس جمهور نایجریا گفته است که تا هنوز مرگ ۷۶ نفر تایید شده است. رییس جمهور بوهاری ضمن ابراز تسلیت به قربانیان، به ادارهٔ حالت عاجل کشورش دستور داده است تا بازماندگان قربانیان این حادثه کمک فراهم کند.

بیشتر قربانیان این حادثه زنان و کودکان بودند که به دلیل سرازیر شدن سیلاب مناطق شان را ترک کرده بودند و تلاش می‌کردند خود را به مناطق مصوون برسانند.

اوایل صبح یک‌شنبه به وقت محل، ادارهٔ حالت عاجل نایجریا گفت که سطح بلند آب، مانع تلاش‌های تیم‌های نجات در منطقهٔ سیلاب زده شده است.

مقام‌های این اداره گفته اند که نایجریا در سال روان میلادی شاهد بدترین سیلاب‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته بود و میزان آب سیلاب‌ها در مقایسه با یک دههٔ‌ گذشته، ۱۰ در صد افزایش یافته است.

مقام‌های ادارهٔ حالت عاجل نایجریا از قوای هوایی آن کشور خواهان فراهم آوری هلیکوپتر شده تا در عملیات نجات سهم بگیرد و برای مردم مناطق آسیب دیده، کمک نیز فراهم کند.

برخورد کشتی‌ها در نایجریا به دلایل مختلف از جمله اضافه باری، سرعت زیاد، مراقبت ضعیف، و بی‌اعتنایی نسبت به مقررات دریانوردی یک امر معمول است.

از آغاز فصل بارندگی‌ها در نایجریا، بسیاری از مناطق این کشور غرب آفریقا که بیش از ۲۰۰ میلیون جمعیت دارد، از سیلاب‌ها متاثر شده اند.

به گفتهٔ ادارهٔ حالت عاجل نایجریا، در سال روان میلادی، بیش از ۳۰۰ نفر در اثر سیلاب‌های آن کشور کشته شده اند و دست کم ۱۰۰ هزار نفر بی‌خانمان شده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل