1393انتخابات

سروردانش: گروهای سیاسی نباید فراتراز قانون عمل کنند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

سرور دانش معاون دوم اشرف غنی احمد زی تشکیل حکومت وحدت را نیاز جدی افغانستان خوانده میگوید. برای ایجاد ان هیچ نیازی به مذاکره و توافق سیاسی  نیست.  اقای دانش بر روشن شدن زود هنگام نتایج انتخابات تاکید کرده، به ستاد های انتخاباتی هشدار میدهد که حق به گروگان گرفتن انتخابات را ندارند.  وی همچنان از گروه های سیاسی میخواهد، در فعالیت های شان فراتر از قانون پا نگذارند. در همین حال صبغت الله مجددی رهبر پیشین جهادی میگوید. هیچ کسی نمیتواند، با زورگویی برنده میدان شود.

معاون دوم اشرف غنی احمد زی در بزرگداشت از سیزدهمین سالروز کشته شدن احمد شاه مسعود، انتخابات افغانستان را با چالش های درد سرساز روبرو میداند. او میگوید برای انتقال قدرت جز انتخابات بدیل نمی بیند اما بعضی خواسته ها اینست که برای رسیدن به قدرت انتخابات را باید کنار گذاشت.

به باور سروردانش گروه های سیاسی نباید فراتر از قانون عمل کرده  و دسته های انتخاباتی نیز حق به گروگان گیری انتخابات را ندارند. وی همچنان شکل گیری حکومت وحدت ملی را نیاز جدی افغانستان میداند.

احمد ضیا مسعود برادر احمد شاه مسعود و  عضو دسته انتخاباتی اشرف غنی احمد زی نیز انتقال مسالمت امیز قدرت را از اهداف عمده برادرش میداند. اما صبغت الله مجددی نخستین رییس جمهور حکومت مجاهدین  گوشزد میکند که هیچ کسی با ازره گویی نمیتواند برنده میدان باشد.

با این همه اشرف غنی احمدزی و عبدالله عبدالله دو نامزد رقیب،  یکد یگر را عامل  بن ‌بست انتخاباتی در کشور میدانند. اقای عبدالله میگوید رقیبش او را به بازی گرفته و نتیجه برامده از تقلب را نمی پذیرد. اما اشرف غنی احمد زی خواسته اقای عبدالله را فراقانونی میخواند.

Trending

خروج از نسخه موبایل