رویداد های اخیر

سرپرست وزارت آب و انرژی: مدیریت منابع آبی به‌گونه جدی آغاز شده است

Published

on

(Last Updated On: میزان ۷, ۱۴۰۲)

سرپرست وزارت آب و انرژی می‌گوید که امارت اسلامی افغانستان مدیریت منابع آبی را به شکل جدی آغاز کرده است.

عبداللطیف منصور در یک گفتگوی ویژه با آریانانیوز گفته است که به دلیل خشکسالی‌های اخیر، مردم کشور با کمبود آب آشامیدنی صحی مواجه هستند و برای حل این مشکل، این وزارت مدیریت جدی منابع آب را آغاز کرده است.

آقای منصور همچنان با اشاره به نگرانی برخی کشورهای همسایه در مورد اقدامات امارت اسلامی برای مدیریت آب‌های افغانستان و ایجاد کانال قوش‌تیپه می‌گوید، کشورهای که از این بابت نگرانی دارند می‌توانند از طریق مذاکره نگرانی‌های خود را با امارت اسلامی شریک بسازند.

منصور افزوده که در سال جاری سه میلیارد افغانی بودجه انکشافی به این وزارت در نظر گرفته شده است که بیشتر این بودجه صرف پروژه‌های ناتمام بندهای آبی خواهد شد.

با این حال، او تصریح کرده که ظرفیت تولید ۳۰ هزار میگاوات برق در کشور وجود دارد و این وزارت اقداماتی را برای جلب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در بخش تولید انرژی انجام داده تا افغانستان در درازمدت از ناحیه برق به خودکفایی برسد.

سرپرست وزارت آب و انرژی خاطر نشان کرد که برای جلب سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در بخش تولید انرژی در کشور آماده هرگونه همکاری با سکتور خصوصی اند و تمامی سهولت‌ها را به آنان مهیا خواهند ساخت.

Trending

خروج از نسخه موبایل