جهان

سرپرست وزارت دفاع امریکا در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد کشور شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع امریکا، امروز(دوشنبه، ۲۲ دلو) در یک سفر از پیش اعلام نشده وارد کشور شده است.

همچنان که تلاش ها برای گفتگوهای صلح با طالبان شدت یافته است، آقای پاتریک به افغانسان آمده و قرار است با محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور و سربازان امریکایی دیدار کند.

سرپرست وزیر امریکا در گفتگویی با خبرنگاران گفت که وی هیچ هدایتی برای کاهش ۱۴هزار سرباز امریکایی در افغانستان را دریافت نکرده است و تاکید ورزید که امریکا در پی منافع مهم امنیتی در منطقه است.

این در حالی است که گروه طالبان همواره گفتگو با دولت افغانستان را رد کرده است و امریکا نیز تلاش دارد تا این بن‌بست را بردارد.

پاتریک شاناهان، به خبرگزاری رویترز گفته است: “مهم این است که خود افغانستان در مذاکرات صلح سهیم باشد و خود افغان ها باید تصمیم بگیرند که آینده این کشور چطوری باشد؛ زیرا این در مورد امریکا نه، بلکه در مورد افغانستان است.”

آقای شاناهان، به جای جیم میتس که در ماه دسامبر به دلیل اختلاف سیاسی با دونالد ترمپ رییس جمهور امریکا کناره گیری کرد، به عنوان سرپرست وزارت دفاع امریکا گماشته شده است.

وی همچنان گفت، هدف این سفرش این است که وضعیت جنگ در افغانستان را ارزیابی کند و سپس به رییس جمهور امریکا گزارش دهد.

این در حالی است که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان روز یکشنبه در واشنگتن اعلام کرد که قرار است، وی یک ماموریت دیگر صلح که شامل گفتگوها در افغانستان، پاکستان و قطر خواهد شد آغاز کند.

وزارت امور خارجه امریکا با نشر اعلامیه ای می‌گوید که آقای خلیلزاد پیش از سفر به کشورهای منطقه برای مذاکرات، با مقامات بلژیکی، آلمانی و ترکی نیز مشورت خواهند کرد.

سفر آقای خلیلزاد که روز یکشنبه آغاز شد، تا ۲۸ فبروری ماه روان میلادی ادامه خواهد یافت و سپس انتظار میرود که برای مشورت دوباره به واشنگتن باز گردد.

وزارت امور خارجه امریکا گفته است که این سفر “بخشی از یک تلاش کلی برای تسهیل روند صلح است که از منافع امنیت ملی ایالات متحده محافظت کند و تمام احزاب افغانستان در یک گفتگوی بین افغانی اشتراک کنند تا بتوانند مسیری برای آینده کشور خود تعیین کنند.”

Trending

خروج از نسخه موبایل