خبرهای تازه

سرپرست وزارت مالیه برای پاسخگویی به مجلس نمایندگان حاضر نشد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه برای پاسخگویی در مورد «حیف و میل» میلیاردها افغانی ازبودجه ملی، به مجلس نمایندگان حاضر نشد.

آقای قیومی هفته گذشته از سوی مجلس نمایندگان برای پاسخگویی به این مجلس فرا خوانده شده بود. اما وی در نشست این مجلس حاضر نشد.

در همین حال شماری از نمایند‌گان مجلس می گویند که سرمایه های ملت در بودجه انکشافی چپاول شده و حکومت باید در این باره وضاحت دهد.

میررحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان میگوید: “سرپرست وزیر نیامده و زمانی که به مجلس خواسته می شود تکت طیاره هم در جیب شان است و به سفر میروند.”

پس از بررسی قعطیه و یا چگونگی مصرف بودجه گذشته از سوی مجلس نمایندگان، کمیسیون مالی و بودجه این مجلس می گوید که تخطی های زیادی در بودجه صورت گرفته است و تنها در کود ۹۱ دو میلیارد و چهار صد میلیون افغانی به گونه‌ی غیرقانونی به مصرف رسیده است.

محمد عظیم محسنی رییس کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایندگان میگوید: “در قعطیه ۹۷ تخطی های زیادی صورت گرفته و تنها در کود ۹۱ بیش از دومیلیارد افغانی اضافه شده که وزارت مالیه باید به موارد تخطی ها و حیف و میل پول ها از بودجه انکشافی پاسخ دهد.”

در همین حال شماری از اعضای مجلس نمایندگان تاکید می‌ورزند که مجلس در برابر «حیف و میل» پول های بودجه که سرمایه های مردم است، خاموش نخواهند ماند.

عبدالستار حسینی مجلس نمایندگان میگوید: “باید خود وزیر می‌آمد و درباره چور و چپاول سرمایه ملت که به غارت برده شده باید پاسخ می‌داد.”

از سویی هم رمضان بشردوست عضو مجلس نمایندگان میگوید: “درباره کسانی که تخطی کرده اند از قانون، باید ماده ۶۹ قانون اساسی را تطبیق کنیم که احضار مقام های درجه یک حکومت است.”

با این حال اعضای مجلس نمایندگان تاکید می‌ورزند که نهادهای بودجه یی که در برابر مصرف بودجه بی اعتنا بوده و بیشتر پول ها را حیف و میل کرده اند باید مورد پیگیرد قرار گیرند.

Trending

خروج از نسخه موبایل