خبرهای تازه

سرپرست وزارت مالیه به مجلس نمایندگان فرا خوانده شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه در پیوند به حیف و میل میلیارد ها افغانی در مصرف بودجه سال گذشته به مجلس نمایندگان فراخوانده شد.

کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایندگان می گوید که این پول ها حق همه مردم است، اما به طور بی شرمانه از سوی حکومت دست برد شده است.

محمد عظیم محسنی  رییس کمیسیون مالی و بودجه مجلس نمایندگان میگوید: “جای شرم است که در یک سال از بودجه میلیارد ها افغانی حیف و میل شده و تخطی های زیادی در بودجه که قانون است از سوی حکومت صورت گرفته است.”

راحله سلیم عضو مجلس نمایندگان میگوید: “بودجه یک قانون است و تخلف از قانون جرم است در مصرف بودجه یا قطعیه سال ۹۷ در چهارده مورد رییس جمهور تخطی کرده است.”

در همین حال اعضای مجلس نمایندگان می گویند که سرپرست وزارت مالیه باید به نگرانی های مجلس پاسخ دهد و نشست استجوابیه باشد، اما این خواست از سوی آقای قیومی به علت نبود آمادگی رد شد.

همایون قیومی میگوید: “ما برای نشست استعماعیه دعوت شدیم و برای نشست استجوابیه آمادگی ندارم و در نشست های بعدی شرکت می کنم.”

سر انجام مجلس نمایندگان با اکثریت آرا فیصله کرد تا سرپرست وزارت مالیه و رییس اداره تفتیش مرکزی در نشست های بعدی مجلس حضور یابند و درباره حیف و میل میلیارد ها افغانی که از سوی حکومت صورت گرفته به مردم افغانستان وضاحت دهند.

Trending

خروج از نسخه موبایل