رویداد های اخیر

سفارت افغانستان در هند فعالیت‌های خودرا به حالت تعلیق درآورد؛ دیپلومات‌ها به اروپا و امریکا رفتند

Published

on

(Last Updated On: میزان ۷, ۱۴۰۲)

رویترز به نقل از سه مقام سفارت افغانستان در هند روز جمعه گزارش داد که این سفارت پس از خروج سفیر و سایر دیپلومات‌های ارشد به مقصد اروپا و ایالات متحده که در آنجا پناهندگی دریافت کردند، فعالیت‌هایش را به حالت تعلیق درآورد.

هند امارت اسلامی را به رسمیت نمی شناسد و پس از رویکار آمدن امارت اسلامی در سال ۲۰۲۱، سفارت خود را در کابل بست، اما دهلی نو به سفیر و کارمندان مأموریتی که توسط دولت اشرف غنی، رئیس جمهور مخلوع افغانستان گماشته شده بودند، اجازه داده بود که ویزه صادر نمایند و موضوعات تجاری را مدیریت کنند.

به گزارش رویترز، حداقل پنج دیپلومات افغان هند را ترک کرده اند. یکی از مقامات سفارت افغانستان گفت که دولت هند اکنون این مجتمع دیپلوماتیک را به عنوان سرپرست تصاحب خواهد کرد.

یک مقام وزارت خارجه هند در دهلی نو در پاسخ به سوالی درباره این موضوع، بدون ارائه جزئیات گفت که آنها در حال بررسی تحولات هستند.

امارت اسلامی تاکنون در رابطه به این موضوع واکنش نشان نداده است.

هند یکی از کشورهایی است که ماموریت کوچکی در کابل برای تسهیل تجارت، کمک های بشردوستانه و کمک‌های طبی دارد. تجارت دوجانبه در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به ۱.۵ میلیارد دالر رسید، اما پس از روی کار آمدن امارت اسلامی به شدت کاهش یافت.

در اوایل ماه جاری، صدها محصل افغان که علیرغم انقضای ویزه تحصیلی شان در هند زندگی می‌کنند، ، تظاهراتی را در دهلی نو برگزار کردند و از دولت هند خواستند که اقامت شان را تمدید کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل