تجارت

سفارت افغانستان در پاکستان خواهان رهایی ۴۵۰ کانتینر تاجران افغان در کراچی شد

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲۱, ۱۴۰۲)

سفارت افغانستان در اسلام‌آباد روز دوشنبه (۲۰قوس) اعلام کرد که مسئولان این سفارت در دیدار با مقامات وزارت تجارت پاکستان خواهان رهایی عاجل ۴۵۰ کانتینری شدند که در شهر کراچی پاکستان متوقف اند.

این کانتینرها از چندین ماه بدینسو در بندر کراچی در توقیف هستند.

این سفارت با نشر اعلامیه‌ی در شبکه ایکس نوشت که آتشه‌های اقتصادی امارت اسلامی در کراچی و اسلام‌آباد با ماریه کازی، رییس تجارت خارجی وزارت تجارت پاکستان و زبیرخان، منشی این وزارت در مورد مشکلات تجارتی گفتگو کردند.

در بخشی از اعلامیه‌ این سفارت آمده که مقامات وزارت تجارت پاکستان وعده داده که با در نظرداشت خسارات تاجران، کانتینرهای باقی مانده رها شوند.

حکومت پاکستان اخیرا بالای شماری از کالاهای تجارتی تاجران افغان که به شکل ترانزیتی از بندر کراچی به افغانستان منتقل می‌شود، ده درصد مالیه وضع کردند و از تاجران افغان هم خواسته اند که به اندازه ارزش کالاهای شان در بانک‌های پاکستان ضمانت نقدی بگذارند.

حکومت پاکستان در هفتم قوس حدود سه هزار کانتینر کالاهای تجارتی تاجران افغان را رها کرد که چندین ماه به دلیل تغییر لایحه تجارت ترانزیت پاکستان در بندر کراچی متوقف مانده بودند.

اما حدود ۴۵۰ کانتینر دیگر را که در لیست سیاه پاکستان قرار داشت، آزاد نشد. لیست سیاه پاکستان شامل ۲۱۲ قلم کالای تجارتی می‌شود که پاکستان به تاجران افغان اجازه انتقال از طریق ترانزیت را نمی‌دهند.

Trending

خروج از نسخه موبایل