جهان

سفارت روسیه اتهام نیکلسون مبنی بر حمایت از طالبان را بی اساس خواند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

سفارت روسیه در کابل امروز با نشر اعلامیه ای مطبوعاتی اتهامات اخیر تازه جنرال نیکلسون مبنی بر حمایت مسکو از طالبان را بی اساس خوانده و آن را کاملا رد کرد.

در اعلامیه ای این نمایندگی دیپلوماتیک روسیه همچنان آمده است که مقامات امریکایی به صورت مداوم به خودشان اجازه میدهند و به صورت علنی “اظهارات بی اساس” میکنند.

سفارت روسیه در کابل نوشته است: “ما از اظهارات جدید جنرال نیکلسون، فرمانده ماموریت حمایت قاطع و نیروهای امریکایی در افغانستان در رابطه به حمایت روسیه از طالبان افغانستان یادداشت برداری کرده ایم. برای مقامات بلند پایه (امریکایی) قابل یادآوری میدانیم که چنین اتهامات جدی باید اسناد قانع کننده داشته باشد.”

در بخش از این اعلامیه از مقامات امریکایی خواسته شده تا دیگر “اظهارات بی معنی” مطرح نکنند.

روسیه نسبت به محتوای مقاله ای که اخیرا در وبسایت یک آژانس خبری امریکایی بنام سی بی اس نیوز نشر شد نیز ابراز تعجب کرده است.

آژانس خبری امریکایی سی بی اس نیوز روز چهارشنبه، 21 مارچ، مقاله را با عنوان “امریکا میگوید حمایت روسیه از طالبان به پروسه صلح در افغانستان صدمه وارد میکند” منتشر کرد.

نویسنده این مقاله نگاشته است که روسیه براساس گزارش ها با گروه طالبان اطلاعات استخباراتی شریک میسازد.

سفارت روسیه در کابل چنین مقالات و اظهارات را “ترفندهای تبلیغاتی” خوانده و گفته است که این ترفندها به هدف بی اعتبار سازی سیاست خارجی فدراسیون روسیه مطرح میشوند.

در اخیر اعلامیه گفته شده آنهای که مسئول واقعی خرابی اوضاع افغانستان هستند تلاش دارند تا بار و تقصیر ناکامی های شان را به گردن روسیه بیندازند و روابط افغانستان و روسیه را تخریب کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل