رویداد های اخیر

سفر اردوغان به باکو برای شرکت در رژه پیروزی جنگ قره باغ

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲۰, ۱۳۹۹)

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه امروز (پنج‌شنبه، ۲۰ قوس) برای جشن پیروزی آذربایجان در جنگ نگورنو-قره باغ به باکو رفته است.

رژه پیروزی این جنگ با حضور الهام علی‌اف رییس جمهوری آذربایجان در باکو برگزار شده است.

وزارت دفاع آذربایجان گفته است که در این رژه سه هزار سرباز حضور داشته اند و ۱۵۰ واحد تجهیزات نظامی و غنیمت های بدست آمده از جنگ قره باغ به نمایش گذاشته خواهد شد.

رییس جمهوری ترکیه در حالی از باکو دیدار کرده است که چهار هفته پیش آذربایجان و ارمنستان پس از هفته ها درگیری بر سر منطقه قره باغ آتش‌بس امضا کردند.

پیروزی تاریخی آذربایجان یک برد مهم ژیوپلیتیکی برای اردوغان بود که نقش برجسته ترکیه را به عنوان یک کارگزار قدرت در منطقه قفقاز تقویت کرده است.

ترکیه در جنگ شش هفته ای که دست کم ۵۰۰۰ کشته بر جای گذاشت از آذربایجان حمایت کرد. همچنان انقره به استخدام و اعزام جنگجویان سوری متهم شد که ترکیه این ادعاها را رد کرد.

در همین حال سازمان عفو بین الملل در اعلامیه گفته است که آذربایجان و ارمنستان در جنگ چند هفته شان مرتکب جنایات جنگی شده اند.

بر اساس فیلم های عفو بین الملل که سر بریدن اسیران و هتک حرمت به اجساد را نشان می دهد، مورد تجزیه و تحلیل و تایید قرار گرفته است.

عفو بین الملل ۲۲ فیلم را که اعدام‌های غیرقانونی، بدرفتاری با اسیران جنگی و اسیران دیگر و هتک حرمت به اجساد کشته شده سربازان دشمن را به تصویر کشیده را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است

Trending

خروج از نسخه موبایل