رویداد های اخیر

سفر تازه خلیلزاد برای ادامه ماموریت صلح افغانستان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان سفر تازه ای برای روند صلح کشور آغاز کرده است.

وزارت خارجه امریکا در اعلامیه ای گفته است که آقای خلیلزاد روز گذشته واشنگتن را به قصد قطر، پاکستان و ازبیکستان ترک کرده است.

در اعلامیه آمده است: “خلیلزاد در هر سه کشور، از همه افغان‌ها خواهد خواست تا به تعهدهای باقی مانده پیش از گفتگوهای میان افغان‌ها عمل کنند. به خصوص کاهش در خشونت و رهایی به موقع زندانیان.”

در این سفر آدام بولر مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه بین المللی ایالات متحده (DFC) و تیم وی، آقای خلیلزاد را همراهی میکند. به گفته وزارت خارجه امریکا صلح افغانستان، رشد اقتصادی و ارتباط منطقه ای با یکدیگر ارتباط نزدیک و متقابل دارند.

وزارت امور خارجه امریکا در ادامه گفته است كه این هیات فرصت های سرمایه گذاری و مشاركت در بخش های مختلفی را برای پیشبرد بهبود اقتصادی افغانستان و حمایت از صلح و ثبات پایدار در منطقه مورد بررسی قرار می دهد.

اعلامیه همچنان گفته است: “با توجه به چالش های سفر در جریان بیماری همه گیر کووید-۱۹ ، سفیر خلیلزاد، مدیرعامل بولر، و هیات همراه آنها از راه دور از طریق ویدیو جلساتی را با مقامات افغانستان برگزار می کنند.

این در حالی است که اداره ترمپ رییس جمهوری امریکا در حال نهایی کردن تصمیم خروج بیش از ۴۰۰۰ سربازش از افغانستان در خزان پیشروست.

در صورت خروج این نیروها، تنها ۴۵۰۰ سرباز امریکایی در افغانستان باقی خواهد ماند  که در پایین ترین حد از اوایل حمله نظامی امریکا در سال ۲۰۰۱ میلادی در افغانستان، است.

Trending

خروج از نسخه موبایل