رویداد های اخیر

سفر خلیلی به پاکستان؛ صلح افغانستان موضوع بحث است

Published

on

(Last Updated On: جدی ۲۲, ۱۳۹۹)

وزارت خارجه پاکستان میگوید که قرار است امروز (دوشنبه، ۲۲ جدی) محمد کریم خلیلی، رهبر حزب وحدت اسلامی و معاون دوم رییس جمهور پیشین کشور وارد اسلام آباد شود و با مقام‌های آن کشور در مورد روند صلح گفتگو کند.

خلیلی به رهبری یک هیات بلند پایه امروز وارد پاکستان میشود و با عمران خان، نخست وزیر پاکستان، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه، و دیگر مقام‌های آن کشور دیدار خواهد کرد.

یک سخنگوی وزارات خارجه پاکستان در این باره گفته است که ” سفر استاد کریم خلیلی بخشی از پالیسی مداوم پاکستان برای دستیابی به رهبری سیاسی در افغانستان برای ایجاد تفاهم مشترک در مورد روند صلح افغانستان و تعمیق روابط میان مردم است.”

در یک اعلامیه وزارت خارجه پاکستان نیز آمده است که روابط افغانستان و پاکستان بر بنیاد تاریخ، عقاید و رسم و رواج‌های مشترک استوار است.

اعلامیه افزوده است که پاکستان از همه تلاش‌ها برای صلح و ثبات در افغانستان حمایت میکند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در این باره گفته است:” پاکستان از یک راه حل سیاسی همه شمول، گسترده و همه جانبه برای پایان دادن به جنگ‌ها در افغانستان از طریق روند صلح به رهبری ومالکیت افغان‌ها حمایت میکند و در این باره ثابت قدم خواهد بود.”

این در حالی است که دور دوم مذاکرات صلح میان افغانان در دوحه آغاز شده است، اما تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه در این گفتگوها صورت نگرفته است.

Trending

خروج از نسخه موبایل