رویداد های اخیر

سفر رییس جمهورغنی به قطر به تعویق افتاده است

Published

on

(Last Updated On: )

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری می گوید بنابر تمرکز رییس جمهور روی مسایل داخلی و رسیدگی به برنامه های صد روزه وزیران این سفر به تعویق افتاده است.

قرار بود محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در راس يک هيات عاليرتبه روز شنبه عازم قطر شود، اما حمدالله محب سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری می گوید به دلیل مصروفیت های داخلی رییس جمهور به تعویق افتاده است.

هم اکنون تمرکز رییس جمهور روی موضوعات داخلي است. سلسله پلان های صد روزه وزارت خانه ها که شروع شده، باید تداوم پیدا کند؛ به همین منظور سفر رییس جمهور به کشور قطر به تعویق افتاد.

این کارشناسان سیاسی به این باور اند که پاکستان در آوردن صلح به افغانستان نقش کلیدی دارد و هراز گاهی که اراده پاکستان در این اقدام وجود نداشته باشد زمینه گفتگو های صلح جبنه عملی نخواهد داشت.

آنان همچنان علت به تعویق افتادن سفر رییس جمهور را تاخیر در امضای تفاهمنامه امنیتی میان افغانستان و پاکستان می دانند

شوکت علی فرهنگ کار شناس سیاسی:

“شاید پاکستان از طالبان خواسته باشد که به این گفتگو ها حاضرنشوند بخاطر اینکه افغانستان تفاهمنامه امنیتی را نپذیرفته است.”

عبدالهادی قریشی کار شناس سیاسی نیز باور دارد که سوچ صلح افغانستان با پاکستان است.

در همین حال شماری دیگر از آگاهان سیاسی می گویند احتمال میرود رییس جمهور با به گونه پنهانی گفتگو می کرد و حالی به دلیل رسانه یی شدن این سفر به تعویق افتاده است.

محراب – علی صفدری:

“سیاست متاسفانه در افغانستان پشت پرده صورت می گیرد و شاید رییس جمهور در این گفتگوی ها پنهانی اشتراک می کرد و در صورت افشا آن این سفر به تعویق افتاده است.”

گفتگو های صلح از سال ها به این سو همواره روی زبانها بوده است؛ اما هر بار اگر حرفی در این مورد بوده یا اقدام های کوچکی هم صورت گرفته، نتیجه یی در پی نداشته است.

خبرنگار:عصمت الله امین

Trending

خروج از نسخه موبایل