خبرهای تازه

سفر رییس سازمان اطلاعات پاکستان به کابل

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

دفتر شورای امنیت ملی از سفر رییس سازمان اطلاعات پاکستان «آی اس آی» و معاون وزیر خارجه این کشور به کابل خبر می‌دهد.

کبیر حقمل سخنگوی شورای امنیت ملی میگوید که جنرال فیض حمید رییس سازمان آی اس آی و سهیل محمود معاون وزارت امور خارجه پاکستان امروز(دوشنبه، ۲۰ عقرب) با حمدالله محب مشاور امنیت ملی در کابل دیدار کرده است.

آقای حقمل می‌افزاید که در این دیدار، در مورد “چگونگی عادی شده روابط بین دو کشور، ایجاد یک کمیته تخنیکی به منظور حل مشکلات فعلی و همچنان حل مشکل به وجود آمده روی مارکت افغان در پشاور بحث و گفتگوها صورت گرفت.”

گفته میشود که هیات پاکستانی برای «معذرت خواهی» بخاطر بدرفتاری با سفیر افغانستان در اسلام آباد به کابل آمده است.

در همین حال شایعاتی نیز پخش شده است که هیات پاکستان در مورد تبادله احتمالی زندانیان طالبان به شمول انس حقانی با دو استاد خارجی که از سوی طالبان ربوده شده است، با مقام های افغان گفتگو خواهند کرد. اما این خبر را تا هنوز هیچ طرف آن را تایید نکرده است.

رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی در صفحه تویترش نگاشته است که وی بدین باور است که رییس سازمان اطلاعات پاکستان به کابل آمده تا توافق روی تبادله این زندانیان که به گفته وی “به زودی اتفاق خواهد افتاد” را نهایی کند.

به گفته آقای نبیل، انس حقانی برادر سراج الدین حقانی رهبر شبکه حقانی و معاون گروه طالبان، مالی خان زدران یکی از برادران بنیان‌گذاز شبکه حقانی و حافظ رشید برادر ملا نبی عمری (یک زندانی گوانتانامو که در سال ۲۰۱۴ با یک سرباز امریکایی تبادله شد) از جمله کسانی اند که احتمالا تبادله خواهند شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل