رویداد های اخیر

سفر غیرمنتظره سرپرست وزارت دفاع امریکا به کابل

Published

on

(Last Updated On: جدی ۲, ۱۳۹۹)

محمد اشرف غنی رییس جمهوری کشور پس از چاشت امروز(سه‌شنبه، ۲ جدی) با کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع امریکا که در راس یک هیات عالی رتبه آن کشور به کابل آمده بود، دیدار و در مورد روند صلح، وضعیت افغانستان و منطقه و حمایت بیشتر از نیروهای امنیتی و دفاعی، گفتگو کرده است.

ارگ ریاست جمهوری  در اعلامیه ای گفته است  که کریستوفر میلر بر تحکیم روابط استراتیژیک میان افغانستان و امریکا تاکید ورزیده و گفته است “حکومت ایالات متحدۀ امریکا در کنار حکومت و مردم افغانستان در راستای مبارزه با تروریزم باقی خواهد ماند.”

سرپرست وزارت دفاع امریکا از افزایش خشونت ها در افغانستان ابراز نگرانی کرد و “هر دو جانب بر تامین آتش بس دایمی تاکید نمودند.”

آقای میلز افزوده است که امریکا تعهد دوامدار به افغانستان به ویژه در راستای حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور دارد.

در همین حال رییس جمهوری از کمک و همکاری امریکا به افغانستان در عرصه های مختلف تشکر کرده، گفته است که مناسبات میان دو کشور مستحکم است و این روابط استوار بر کمیت نه، بلکه بر کیفیت می باشد و همیشه پایدار خواهد ماند.

رییس جمهور در مورد روند صلح گفته است که دولت افغانستان بخاطر تامین صلح، گام های عملی برداشته و جانب مقابل نیز باید نیت واضح خویش را در این زمینه نشان دهد.

رییس جمهور غنی خاطرنشان کرده است که روابط افغانستان و امریکا در راستای مبارزه مشترک با تروریزم ضروری و نقش ایالات متحدۀ امریکا در این مورد، مهم می باشد.

Trending

خروج از نسخه موبایل