خبرهای تازه

سفیر افغانستان در امریکا از خروج زودهنگام نظامیان خارجی ابراز نگرانی می‌کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

رویا رحمانی، سفیر افغانستان در ایالات متحده امریکا، از بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان ابراز نگرانی می‌کند.

خانم رحمانی، در سخنرای اش در شورای آتلانتیک، از سرمایه‌گذاری و قربانی‌های مردم امریکا در مبارزه با هراس‌افگنی ابراز قدردانی کرده، می‌گوید که نیروهای افغان در کنار آن‌ها در راه مبارزه با هراس‌افگنی نیز قربانی‌های هنگفتی را متحمل شده اند.  

در همین حال، سفیر افغانستان در امریکا، از خروج زودهنگام نیروهای امریکایی از افغانستان ابراز نگرانی کرده و تاکید دارد که افغانستان خواهان روابط دراز مدت با امریکا است.

خانم رحمانی، میگوید: “خروج ناگهانی نیروهای امریکایی از سوریه پرسش های زیادی را در مورد تعهد امریکا برای ماندن در افغانستان خلق می‌کند. حتی پیش از خروج نیروهای امریکایی از سوریه ارتش ترکیه در سوریه پیشروی کردند و بیش از یک میلیون نفر مهاجر شده اند.”

خانم رحمانی، تاکید می‌ورزد که در حال حاضر نیروهای افغان در میدان‌های نبرد با گروهای هراس افگن می‌جنگند. وی می‌افزاید که باور مردم افغانستان بر این است که جنگ در این کشور تنها از طریق راحل سیاسی پایان پذیر است.

سفیر افغانستان در امریکا، اظهار میدارد: “افغان‌ها می‌خواهند که به درگیری‌ها از طریق راه حل سیاسی پایان دهند شهروندان ما می فهمند که تنها نظامیان ما نمی توانند به تمام چالش ها راه حل پیدا کنند، بناً آنها با اشتراک شان در انتخابات نشان داده اند که راه های دیگر هم برای حل چالش ها وجود دارد.”

این در حالی است که پیش از این، دونالد ترمپ، رئیس‌جمهور امریکا، به‌گونه متکرر بر خروج نظامیان امریکایی از افغانستان تأکید کرده است.

گزارشگر: روهید اندیشمند

Trending

خروج از نسخه موبایل