رویداد های اخیر

سفیر جاپان در کابل: با حل برخی مشکلات، تسهیلات در صدور ویزه برای تاجران افغان را بیشتر می‌کنیم

Published

on

(Last Updated On: ثور ۱۱, ۱۴۰۲)

تاکاشی اوکادا، سفیر جاپان در کابل، به کندهار سفر کرده و با مسوولان محلی و شماری از تاجران در این ولایت دیدار کرده است.

تاکاشی اوکادا تسهیلات برای صدور ویزه به تاجران افغان را یک موضوع مهم دانسته و گفته است که جاپان علاقه‌مند آغاز کار پروژه‌های انکشافی در افغانستان است و می‌خواهد که روابط اش را با این کشور گسترش دهد.

در این دیدار، سفیر جاپان گفته است: «واقعاً صدور ویزه برای تاجران افغان مهم است، اما یگانه مشکل ما موضوع امنیتی است، به همین دلیل نمی‌توانیم به فعالیت‌های خود گسترش دهیم و تعداد کمی از کارمندان ما این‌جا حضور دارند و امورات را به پیش می‌برند. به همین ترتیب برخی مشکلات هم با دولت افغانستان وجود دارد که با حل آن ما می‌توانیم تسهیلات بیشتری را در صدور ویزه برای تاجران فراهم کنیم.»

از سویی هم، مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری در این نشست خواهان گسترش همکاری‌های اقتصادی میان افغانستان و جاپان شدند و گفتند که باید تسهیلات در صدور ویزه این کشور به وجود آید.

محمد یونس مهمند، معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، گفته است: «نخستین گام برای این‌که ما با یک کشور روابط تجاری داشته باشیم، ویزه است.»

آقای مهمند افزود: «خواست تمام تاجران این است که به ویزه ضروت دارند.»

علاوه براین، معاون اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری همچنان راه بیرون رفت از مشکلات اقتصادی کشور را به رسمیت شناختن امارت اسلامی از سوی جامعه جهانی می‌داند.

او گفت: «شما بهتر می‌دانید که افغانستان تاکنون به رسمیت شناخته نشده و این یک چالش برای ما است. خواست ما از جهان این است که افغانستان را به رسمیت بشناسند.»

مسوولان محلی کندهار هم در این نشست خواهان عملی‌شدن پروژه‌های انکشافی در این ولایت شدند و گفته‌اند که کابل خواهان گسترش روابط با همه کشورهای جهان به شمول جاپان است.

هرچند سفارت جاپان در افغانستان فعال است اما این کشور مانند سایر کشورها از تعامل رسمی با امارت اسلامی خودداری کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل