رویداد های اخیر

سفیر و نماینده خاص ایران: منشا خارجی حمله‌ها در کندهار و مسکو یکی است

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۴, ۱۴۰۳)

سفیر و نماینده خاص ایران برای افغانستان گفته است منشا خارجی حمله‌ها در کندهار و مسکو یکی است. حسن کاظمی قُمی در گفتگو با یک رسانه‌ی دولتی ایران گفته است که ثبات در افغانستان با امنیت منطقه پیوند حیاتی دارد.

به گفته‌ی آقای قُمی وضعیت حاکم بر افغانستان، ناشی از حضور بیست ساله‌ی امریکا و ناتو است.

وی می‌گوید کسانی که در گذشته در افغانستان حضور نظامی داشتند نمی‌خواهند افغانستان به امنیت و ثبات برسد.

او می‌افزاید که بحران امنیتی در افغانستان پس از خروج امریکا از این کشور، به افزایش فعالیت‌های داعش منجر شده هرچند که رویداد مسکو عوامل دیگری هم وجود داشته باشد ولی یکی از عوامل مهم آن به آنچه که امروز در موضوع منطقه‌ای و افغانستان می‌گذرد برمی‌گردد.

این دیپلومات ایرانی تصرح می کند که ثبات در افغانستان با امنیت منطقه پیوند حیاتی دارد اما وضعیت حاکم بر افغانستان، ناشی از حضور ۲۰ ساله امریکا و ناتو است که در نتیجه، این کشور را ویران کرده و آنان شاهد تخریب زیرساخت‌ها، مهاجرت گسترده مردم آن و گسترش تروریزم هستند.

درهمین حال ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی می‌گوید که نیروهای امارت اسلامی به شدت با پدیده داعش در مبارزه است و از هر امکاناتی در برابر آنان استفاده خواهد کرد و اجازه به تحرکات و بیشتر ساختن فعالیت‌های آنان داده نمی شود.

کاظمی قمی می افزاید که تمامی کشورهای همسایه افغانستان به این نظر مشترک رسیده‌اند که برای کمک بیرون رفت از چالش‌ها و مشکلاتی که مردم و حاکمان افغانستن با آنها روبه‌رو اند نیاز به یک همکاری جمعی است.

Trending

خروج از نسخه موبایل