خبرهای تازه

وزارت خارجه افغانستان سفیر پاکستان را احضار کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

وزارت خارجه افغانستان به روز جمعه سفیر پاکستان را در پیوند به حملات راکتی نظامیان ان کشور بر ولایت ننگرهار، بسته شدن دروازه تورخم و بازداشت 150 افغان در شهرهای پاکستان، احضار نمود.

وزارت خارجه به روز شنبه با نشر خبرنامه ای می گوید، حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی و سرپرست وزارت خارجه، بعد از ظهر دیروز، ابرار حسین، سفیر پاکستان را به وزارت امور خارجه احضار کرد.

افغانستان ضمن ابراز تسلیت به مناسبت تلفات اخیری که در اثر حمله انتحاری در زیارتگاه صوفی ها در ایالت سند پاکستان عاید گردید، اظهار داشته که “مردم افغانستان به عنوان قربانیان اصلی تروریزم، درد مردم پاکستان را بخوبی درک می نمایند، زیرا افغانستان روزانه شاهد وقوع ده ها حمله تروریستی و راکتی که در آن سوی خط، طرح ریزی میگردد، میباشند”.

به نقل از خبرنامه افغانستان خواهان اقدامات قاطع و جدی دولت پاکستان علیه گروه های تروریستی که در آن کشور پنهان گردیده اند، شده است.

معین سیاسی وزارت خارجه همچنان حملات اخیر توپخانه یی نیروهای پاکستانی بالای منطقه لعل پور ولایت ننگرهار و سایر مناطق شرقی افغانستان را که پنجشنبه شب صورت گرفته و باعث بیجا شدن افراد ملکی گردیده است، تقبیح نموده و در زمینه خواستار توضیح گردیده است.

خبرنامه می گوید: کابل همچنان نگرانی شدید خویش را به مناسبت دستگیری حدود 150 تن از اتباع افغان در شهرهای اسلام آباد و راولپندی پاکستان و بسته شدن دروازه های تورخم و چمن به روی عابرین و تجار افغان اظهار داشته و خواهان رهایی اتباع افغان و بازشدن مجدد این دروازه ها شده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل