رویداد های اخیر

سقوط چهار ولسوالی در ولایت‌های فاریاب، غزنی و بادغیس به دست طالبان

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۱۸, ۱۴۰۰)

در یک شبانه روز گذشته ولسوالی های دولت آباد در فاریاب، جغتو و آب بند در غزنی و جوند در بادغیس بدست طالبان افتاده است.

برخی از اعضای شورای ولایتی فاریاب می گویند که پس از تصرف ولسوالی دولت آباد از سوی طالبان از سرنوشت شماری از نیروهای امنیتی خبری نيست.

درهمین حال یک عضو مجلس نمایندگان از افتادن ولسوالی جغتو و آبند ولایت غزنی بدست طالبان سخن میزند و می گوید که در پی آن شماری از نیروهای امنیتی هم جان باخته اند.

منابع محلی در ولایت غزنی هم می گویند که مرکزهای ولسوالی جغتو و آب بند درنتیجه درگیری های چندین روزه بدست طالبان افتیده است.

از سوی دیگر تصویرهایی به رسانه های اجتماعی نشر شده که نشان میدهد شماری از نیروهای امنیتی تسلیم طالبان شده اند، اما وزارت دفاع می گوید که در این درگیری ها تلفات سنگین به طالبان نیز وارد شده است.

در این میان آیا واقعیت سقوط ولسوالی‌ها عقب‌نیشینی تاکتیکی است؟

عبدالهادی خالد، مشاور پیشین وزارت داخله میگوید: “حکومت نیروهای امنیتی را به حدی پراکنده کرده‌ اند که حالا آن‌ها را نه حمایت و اکمال می‌توانند و نه مدیریت.”

مسعود اندرابی وزیر پیشین داخله میگوید: “ما باید بزودی از بخش های که مهم نیستند بیرون شویم و این کار باید بزودی انجام شود.”

ولسوالی‌های برکه در ولایت بغلان، نرخ و جلریز درمیدان وردک، دولت شاه در ولایت لغمان، قیصار و دولت آباد در ولایت فاریاب شهرک در ولایت غور، ولسوالی چرخ در لوگر، دوآب و مندول در نورستان، فارسی  در هرات، ده یک، آب بند، جغتو در ولایت غزنی، گیزاب در دایکندی و شینکی در ولایت زابل از ولسوالی های هستند که در دو ماه اخیر بدست طالبان افتاده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل