اخبار ساحوی

سقوط چهار ولسوالی دیگر به دست طالبان

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۲۵, ۱۴۰۰)

نیروهای امنیتی از ولسوالی های انار دره فراه، خاص ارزگان ولایت ارزگان، گوسفندی و صیاد در سرپل عقب نشینی کرده اند.

در یک شبانه روز گذشته نیروها امنیتی،  تنها از دو ولسوالی در  سرپل به گونه کامل عقب  نشینی کرده اند، در حالیکه در مرکز سرپل نیز درگیری ها جریان دارد.

طالبان ولسوالی انار دره فراه را نیز تصرف کردند، اما به گفته پولیس فراه، این گروه ساختمان ولسوالی را منفجر ساخته و آن را به مخروبه مبدل کرده اند.

در ارزگان هم مقام های محلی می‌گویند که ساختمان ولسوالی خاص ارزگان، فرماندهی پولیس و اداره امنیت این ولسوالی و برخی دیگر از تاسیسات دولتی صبح روز سه شنبه به دست طالبان افتاده است.

در غرب افغانستان در سه ولسوالی هرات در بخش های از فراه، غور و بادغیس جنگ میان نیروهای دولتی و جنگجویان طالب جریان دارد.

در پروان هم در ولسوالی ها چهارگانه غوربندا از دو روز می‌شود جنگ به شدت جریان دارد، مقام های محلی پروان می‌گویند که منطقه نمک آب در غوربند به تصرف طالبان در آمده است.

اما در نیمروز، پس از یک هفته نبرد نیروهای امنیتی و دفاعی کشور موفق شده اند تا ولسوالی خاشرود را از وجود طالبان پاکسازی کنند و به این گروه تلفات وارد کنند.

در بخش های دیگر کشور نیز نظامیان افغان در برابر طالبان دست آورد هایی داشته اند، شورای امنیت ملی می گوید که طالبان نمیتوانند موفق شوند.

ارتش نیز می‌گوید که بیش از دوصد هزار نیروی امنیتی و دفاعی  افغان در ۲۲ ولایت کشور مصروف پیکار با مخالفان مسلح اند؛ جنگی که هر روز دامنه آن در کشور گسترده تر می‌شود.

در همین حال امرالله معاون نخست رییس جمهوری نیز گفته است که پیشروی طالبان یک خط باریک آن که در آن دفن خواهند شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل