اخبار ساحوی

سقوط یک فروند چرخبال قوای هوایی افغان در پکتیکا

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

وزارت دفاع ملی در یک اعلامیه ای میگوید که شب گذشته یک بال هلیکوپتر نوع ام آی ۱۷ قوای هوایی افغانستان در ولسوالی زیروک ولایت پکتیکا نشست اضطراری نموده است. از سوی دیگر طالبان ادعا دارند که یک فروند هلیکوپتر نیروهای خارجی را درآنجا سقوط داده اند.

در اعلامیه وزارت دفاع آمده است که این یک نشست اضطراری بوده و به هیچ یک از سرنشینان آسیب نرسیده است. این اعلامیه می افزاید که بعد از ارزیابی نتیجه گرفته شد که این هلیکوپتر قابل ترمیم نیست و از سوی قوای هوایی کشور تخریب گردید. همچنان علت این حادثه مشکل تخنیکی بوده و موضوع تحت بررسی قرار دارد.

در همین حال مقامات محلی در ولایت پکتیکا می گویند که یک هلیکوپتر نیروهای خارجی که شب گذشته تجهیزات را به نیروهای افغان در ولسوالی اورگون این ولایت منتقل می کرد، در هنگام برگشت به دلیل مشکلات فنی در ولسوالی زیروک سقوط کرده است.

مجیب الرحمان څمکنی، والی ولایت پکتیکا به آریانا نیوز میگوید که این حادثه تلفات جانی نداشته، و پس از وارد شدن نیروهای خارجی و افغان در منطقه این هلیکوپتر توسط نیروهای خارجی بمباران شد.

او می افزاید که شاید به دلیل این که منطقه سقوط طیاره تحت کنترول طالبان بوده نیروهای خارجی هلیکوپتر را منهدم کرده باشند.

ولی در عین حال، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، با نشر اعلامیه ای میگوید که صبح امروز در منطقه کیشام ولسوالی زیروک ولایت پکتیکا یک هلیکوپتر اشغالگران امریکایی را سرنگون کرده اند و در این رویداد حمله و سرنشینان هلیکوپتر کشته شده و هلیکوپتر از بین رفته است.

طالبان همچنان ادعا دارند که امریکایی ها بعد از این حادثه بالای مردم ملکی بمباردمان کردند و یک فرد ملکی بنام خیال را به شهادت رسانیدند.

 

Trending

خروج از نسخه موبایل