خبرهای تازه

سناتوران استخبارات پاکستان را به ایجاد سایر گروه های هراس افگن در افغانستان متهم کردند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

استخبارات پاکستان گروه های تازه را برای گسترش فعالیت های هراس افگنی در افغانستان ایجاد کرده و حکومت درتصمیم گیری ها در برابر گروه طالبان بسیار محتاط باشد.

شماری از اعضای مجلس سنا با ابراز این مطلب می گویند که اگر طالبان آتش بس حکومت را بپذیرد، گروه های دیگر درگیر جنگ خواهند شد.

سناتور نجیبه حسینی گفت: “احتمال آتش بس در عید قربان از سوی حکومت وجود دارد و نهاد های امنیتی نگذارند که از آتش بس استفاده های سو شود.”

فرهاد سخی یکی از سناتوران دیگر نیز اظهار کرد که نیروهای امنیتی باید در جریان آتش بس متوجه نکات آسیب پذیر شان باشند و نگذارند که طالبان متوجه این نکات شده و بعد از آتش بس بر مراکز این نیروها حمله کنند.

درهمین حال معاون اول مجلس سنا می گوید که آتش بس باید پایدار و با ثبات باشد زیرا استخبارات منطقه گروه های تازه را برای ناامن کردن افغانستان ایجاد کرده است.

از سوی دیگر رییس مجلس سنا تاکید می ورزد که نباید بار دیگر با استفاده از اعلام آتش بس زمینه برای گسترش فعالیت طالبان فراهم گردد.

فضل هادی مسلمیار رییس مجلس سنا ابراز کرد که آتش بس گذشته با نیت نیک صورت گرفت، اما دشمن فریب کاری کرده، دوباره به جنگ پرداخت.

وی علاوه کرد: “از هدف شوم استخبارات باید جلوگیری شود، آتش بس یک طرفه نباشد و فرصت استفاده های سو برای بار دوم به طالبان داده نشود.”

با این حال سناتوران در مجلس تاکید می ورزند که صلح یک نیاز جدی برای مردم است و تا هنگامی که راهکار های عملی برای رسیدن به این صلح سنجیده نشود، گروه های هراس افگن هیچ گاهی حاضر به مذاکره نخواهند شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل