خبرهای تازه

سناتوران: طالبان عملیات بهاری “خندق” را برای کشتار مسلمانان آغاز کرده

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شماری از اعضای مجلس سنای کشور امروز در واکنش به عملیات بهاری “خندق” طالبان گفته اند که این گروه با استفاده از نام غزوه مقدس خندق به کشتار مسلمانان میپردازند.

محمد حنیف حنفی، یک عضو مجلس سنا در این مورد اظهار داشت: “این عملیات خندق را طالبان در برابر کی انجام میدهد؟ و این کار درتقابل با اسلام است و طالبان به دستور باداران خارجی شان این عملیات را اعلام می کنند و مسلمانان را از بین میبرند.”

گلالی اکبری، عضو دیگر این مجلس گفت مخالفان مسلح (طالبان) همه روزه مردم را میکشند و از رییس جمهور خواست تا با قاطعیت عمل کند و عمل بالمثل علیه آنها داشته باشد.

با این حال، معاون اول مجلس سنا تاکید کرد که گروه های هراس افگن همیشه از دین استفاده ابزاری کرده اند.

محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا در مورد تصریح کرد: “جنگ خندق در اسلام مقدس بود و اما هراس افگنان در برابر مسلمانان افغان می جنگند، مخالفان با کی میجنگند با اردو و پولیس که مسلمانان هستند. هیچ توجیه ندارد و عامل حضور نیروهای خارجی همین گروه های هراس افگن است و باید از مزدوری دور شوند حق شان را از راه مشروع به دست بیاورند.”

هرچند مجلس سنا وزیر امور داخله را بخاطر افزایش ناامنی ها و کشتار مردم برای پاسخگویی فرا خوانده بود اما وی در نشست عمومی حاضر نشد.

اعضای این مجلس  تاکید ورزیدند که تامین امنیت مردم مسوولیت مهم حکومت است اما حکومت این مسوولیت اش را به گونه لازم انجام نمی دهد.

Trending

خروج از نسخه موبایل