خبرهای تازه

سنا: حکومت باید راهکار های عملی را برای تامین امنیت روی دست گیرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

شماری از اعضای مجلس سنا می گویند، افزایش نا امنی ها و فعالیت های گروه های هراس افگن به ویژه گروه داعش سخت نگران کننده است، و حکومت باید راهکار های عملی را برای تامین امنیت روی دست گیرد.

افزایش نا امنی ها و حمله های اخیر گروه داعش در ولسوالی کوت ولایت ننگرهار، نگرانی های جدی سناتوران در مجلس را برانگیخته است.

حسن هوتک، سناتور می گوید: “داعشیان در ولسوالی کوت ولایت ننگرهار شمار زیادی از باشنده گان این ولسوالی را کشته اند و یک تعداد دیگر را با خود برده اند، چرا جلو این حمله های وحشیانه آنان گرفته نمی شود”.

گل احمد اعضمی، سناتور می گوید: “وضعیت در کل نگران کننده است و مردم مصئون نیستند، تجار و کارمندان حکومت در میسر شاهراه ها مصئون نیستند و باید این موضوع جدی گرفته شود تا چه وقت این موارد ادامه پیدا می کند”.

درهمین حال فضل الهادی مسلم یار، رئیس مجلس سنا از حکومت می خواهد، تا به نگرانی های مردم در کار تامین امنیت رسیده گی جدی کند.

“از حکومت می خواهیم، تا انتقام خون مردم را که در ولسوالی کوت ننگرهار کشته شدند را بگیرد و باید یک هئیت برای بررسی این رویداد گماشته شود، نبود امنیت از موارد مهم است که حکومت باید به آن رسیده گی کند.”

این سناتوران درمجلس تاکید می ورزند، که هر چند نظامیان افغان در برابر گروه های هراس افگن توانایی نبرد را دارند، اما نیاز است تا نظامیان خارجی حمایت های هوایی را بر این نظامیان بیشتر سازند، این کار می تواند در نابودی گروهای های هراس افگن بسیار اثر گذار باشد.

Trending

خروج از نسخه موبایل