اخبار ساحوی

سند همکاری های استخباراتی با پاکستان لکه ننگ است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

متن سند همکاری های استخباراتی بین کابل – اسلام برای بررسی به مجلس نمایندگان فرستاده شود.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان با ابراز این مطلب می گویند ، سند استخباراتی با پاکستان لکه ننگ است و باید بازنگری شود .

این اعضا یاد اور می شوند که حکومت با امضای این سند اقدام عجولانه کرده است .

شماری از اعضای مجلس نمایندگان از حکومت می خواهند تا متن تفاهمنامه همکاری های استخباراتی با آی اس آی پاکستان را به مجلس نمایندگان بفرستد ، انان میگویند که این تفاهمنامه به بازنگری نیاز دارد .

ظاهر قدیر معاون اول مجلس نمایندگان میگوید “با امضای این پیمان به گونه غیر مستقیم ما با پشتون ها و بلوج ها ی پاکستان در مقابله قرار میگریم و در ضمن با امضای این پیمان ما عملا خط دیورند را رسمیت میدهیم .”

شکریه پیکان عضو مجلس نمایندگان گفت” تفاهمنامه یک لکه ننگ است نباید امضا شود مردم جنگ ها و انتحار و انفجار را فراموش نکرده است عامل همه پاکستان است”.

همچنان اسد الله سعادتی عضو مجلس نمایندگان میگوید ” پاکستان همواره مشکل ساز به افغانستان بوده هنوز طالبان را حمایه میکند . وهنوز هم لانه های تروریستی و مراکز مخالفین مسلح افغانستان در پاکستان است .”

 

همچنان شماری از اعضای مجلس نمایندگان بر حکومت وحدت ملی انتقاد میکند .انان میگویند که رهبران حکومت وحدت ملی در مسایل مهم کشور با هم توافق ندارند و همواره تصامیم عجولانه میگرند.

غلام فاروق مجروح عضو مجلس نمایندگان میگوید”رهبران ما عجولانه تصمیم میگرند و بعد پشیمان میشوند مسله پیمان با پاکستان نهایت مهم است ما هر روز از دست پاکستان با مشکل مواجه هستیم و همواره قربانی سیاست های پاکستان شده ایم”.

عبدالرحیم ایوبی عضو مجلس نمایندگان چنین گفت” تمام بدبخیتی ها و ترورشخصیت ها در افغانستان از جانب پاکستان است . استخبارات پاکستان در ارگ نفوذ کرده و باید جلو این حرکت های مخفی را بگیریم “.

 

گفته میشود که رییس جمهور نیز خواهان تجدید نظر در متن تفاهمنامه تبادل معلومات استخباراتی با ای ، اس ، ای پاکستان شده است .

گزارش عبدالعزیز کریمی

Trending

خروج از نسخه موبایل