اخبار ویژه

سه عضو پیشین مجلس سنا به اتهام رشوه به حبس و جزای نقدی محکوم شدند

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۸, ۱۳۹۹)

مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین  دادستانی کل میگوید که سه عضو پیشین مجلس سنا به اتهام اخذ رشوه به بیش از ده سال زندان محکوم شدند.

این در حالی است که یک نوار ویدیویی نشان می‌دهد که سه عضو پیشین مجلس سنا “حین اخذ ۴۰ هزار دالر امریکایی رشوه” از سوی منسوبین امنیت ملی در ولایت بلخ بازداشت می‌شوند.

مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم سنگین می‌گوید که لیاقت الله بابکرخیل، محمد عظیم قویاش و محمد انور باشلیق باالفعل از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده اند.

پاینده محمد عادلی، دادستان موظف، در این باره میگوید: ” قبلا به اساس پلان تمام پول ها یعنی ۴۰ هزار دالر ترتیب  و نشانی شده بود. اینها فکر می‌کنند که این همه گپها عادی است. یک نفر نمی‌تواند که پول را در اتاق کسی بی‌اندازد و فرار کند.”

اعضای پیشین مجلس سنا  نیز متهم استند که در نشست قضایی حضور نیافتند، اما وکیل مدافع آنان، عدم حضور موکلین خود را حضور رسانه‌ها در این نشست عنوان می‌کند.

 وکیل مدافع این سناتوران می‌گوید که این پرونده از قبل طرح ریزی شده بود و دست های در درون حکومت و حلقات مافیایی در آن دخیل می‌باشند.

احمد فرید عرب زی، وکیل مدافع، در این باره گفت: ” هیچ کدام از موکلین من اصلا مطالبه پول نکرده است. این پرونده از قبل طرح ریزی شده و دست های در آن دخیل است.”

این مرکز میگوید که این سناتوران همچنان به پرداخت ۴۰ هزار دالر امریکایی نیز محکوم به مجازات شدند.

شیر محمد، رییس هیات قضایی، در این باره گفت: ” متهمین به ده ده سال و یک ماه حبس تنفیذی و جزای نقدی به پرداخت ۴۰ هزار دالر امریکایی محکوم به مجازات شدند.”

هیات قضایی می‌گوید که فیصله دادگاه نهایی نیست و متهمین می‌توانند خواستار استیناف خواهی شوند.

قابل یاد آوری است که این سه عضو پیشین حدود یک ماه قبل از سوی مجلس سنا برای بررسی فساد در بندر حیرتان به ولایت بلخ فرستاده شده بودند، اما به تاریخ ۷ جدی به اتهام اخذ رشوه از سوی نیروهای امنیت ملی بازداشت شدند.

Trending

خروج از نسخه موبایل