خبرهای تازه

سومین دور انتخابات ریاست مجلس نماینده‌گان بی‌نتیجه پایان یافت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

در سومین دور انتخابات کرسی ریاست مجلس نماینده‌گان، هیچ نامزدی، برنده احراز این کرسی نشد.

صدیق احمد عثمانی، خان‌آغا رضایی، خان محمد وردگ و عبدالستار حسینی، از جمله نماینده‌گان‌ی بودند که خود شان را برای کرسی ریاست مجلس نامزد کرده و به رقابت پرداختند.

اما در پایان دو دور رأی‌دهی، خان محمد وردگ با به دست آوردن بلند ترین آرا، قرار است در دور چهارم انتخابات با میر رحمان رحمانی، نماینده مردم پروان در مجلس، روی کرسی ریاست مجلس نماینده‌گان رقابت کند.

نمایندگانی که برای کرسی ریاست به رقابت پرداختند، اعلام داشتند که در صورت برنده شدن منافع ملی و وحدت اقوام را به گونه راستین تمثیل خواهند کرد و نیز صلابت و قوت خانه ملت را برجسته خواهند ساخت.

خان آغا رضایی، یک نامزد کرسی ریاست مجلس نماینده‌گان می‌گوید: “به همه نماینده‌گان می‌گویم که هم پشتون استم و هم هزاره هستم و هم تاجیک، اوزبیک هستم و می خواهم منحیث یک مسلمان در خدمت شما باشم و می‌خواهم که نماینده کل مردم باشم.”

پس از شمارش آرا، آقای رضایی با به دست آوردن ۷۷ رأی، آقای عثمانی ۴۰، آقای وردگ ۸۰ رأی و آقای حسینی ۱۴ رأی تائید را از سوی نماینده‌گان به دست آورند، ۲۲ رآی باطل و ۴ رأی سفید نیز از سوی اعضای مجلس استعمال شده بود، با این حساب انتخابات میان دو نامزد با آرای بلند به دور دوم رفت.

گزارشگر: رفیع صدیقی

Trending

خروج از نسخه موبایل