رویداد های اخیر

سکتور خصوصی و اقتصادی خواستار ادامه همکاری‌های حکومت جدید امریکا است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۴, ۱۳۹۹)

سکتور خصوصی و نهادهای اقتصادی افغانستان امیدوار استند که رییس جمهور جدید امریکا به همکاری‌های خود در بخش امنیت، اقتصاد و سیاست  به افغانستان ادامه خواهد داد.

جوبایدن و دونالد ترمپ تاکنون برنامه‌های شان را در مورد افغانستان واضح نساخته اند، اما نهادهای اقتصادی از حکومت میخواهند تا روابط شان را با حکومت جدید امریکا مستحکم سازد.

اعضای اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گویند که تقویت روابط با ایالات متحده به سود کشور است و سبب بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان میشود.

اتاق مشترک تجارت افغانستان و آلمان نیز می‌گوید که ایالات متحده پالیسی خود را در مورد افغانستان مشخص ساخته و رییس جمهور آینده آن کشور پالیسی قبلی را تعقیب خواهد کرد.

از سوی دیگرآگاهان امور اقتصادی به این باور اند که امریکا با توجه به منافع سیاسی و اقتصادی خود  باید همکاری‌های خود را با افغانستان ادامه دهد و رییس جمهور جدید آن کشور نیز همان پالیسی حکومت‌های قبلی را تعقیب خواهد کرد.

به باور آگاهان و سرمایه‌گذاران با آنکه امریکا در نزدیک به دو دهه گذشته نتوانسته مشکلات سیاسی و نظامی افغانستان را حل کند، اما همکاری اقتصادی این کشور سبب رشد اقتصادی کشور خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل