جهان

سیاستمدار برجسته اسپانیا مورد حمله قرار گرفت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۱۹, ۱۴۰۲)

به نقل از گزارش رویترز، پولیس پایتخت اسپانیا اعلام کرد که آلخو ویدال کادراس، رهبر پیشین حزب مردم این کشور، در منطقه سالامانکا هدف تیراندازی قرار گرفته و پس از انتقال به شفاخانه، از مرگ نجات یافته است.

به نوشته رویترز این تیراندازی که رسانه‌ها از آن تحت عنوان «تیراندازی اعدام‌گونه» یاد کرده‌اند، احتمالا توسط یک تیرانداز از فاصله نزدیک انجام شده و مظنون با موترسایکل از محل حادثه گریخته است.

پولیس مادرید از ساکنان منطقه حادثه خواسته است تا فیلم دوربین‌های امنیتی و همچنین دوربین داخل موترها را برای شناسایی تیرانداز به مقامات تحویل دهند.

ویدال کادراس که به شفاخانه منتقل شد، تحت عمل جراحی قرار گرفته است. او چند ساعت پیش از تیراندازی، با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی نوشته بود که در صورت حمایت جدایی‌طلبان کاتالونیا از دولت جدیدی به رهبری سوسیالیست‌ها در مادرید، ممکن است آنها مصونیت دریافت کنند.

وی این توافق احتمالی را «شرم‌آور» خوانده و تاکید کرده بود که این توافق «حاکمیت قانون در اسپانیا را از بین خواهد برد و این کشور را به یک حکومت استبدادی بدل خواهد کرد. اسپانیایی‌ها اجازه چنین اتفاقی را نخواهند داد.»

Trending

خروج از نسخه موبایل