اخبار ساحوی

سید اکبر آغا: اگر ملا عمر دستور مذاکرات صلح را بدهد، تمام طالبان از آن پیروی خواهند کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

یکی از اعضای گروه طالبان می گوید: شماری از طالبانی که در طبقه متوسط در گیر جنگ استند، جنگ را، راه حل نمیدانند و از روند صلح پشتیبانی می کنند، اما با ممانعت طالبان افراطی رو به رو میشوند.

با آنکه طالبان طرف اصلی گفتگو های صلح با دولت افغانستان اند و شورای عالی صلح و حکومت افغانستان بار ها به این گروه ندای صلح بلند کرده اند. اما تاهنوز این گروه به گونه رسمی به گفتگو های صلح چراغ سبز را آشکار نساخته است.

اما بر بنیاد اظهارات مقام های افغان در درون گروه طالبان “هستند کسانی که طرفدار صلح اند”.

معتصم آغا جان یکی از اعضای گروه طالبان میگوید:” طبقه متوسط طالبان که اکنون نیز می جنگند به این پی برده اند که جنگ راه حل مسایل نیست. آنها به این باور اند که راه بیرون رفت از جنگ مذاکره است و طالبان این را می دانند که اگر در جنگ هم پیروز گردند باز هم به پیروزی نمی رسند”.

اما این اظهارات با واکنش رهبر پیشین گروه جیش المسلمین طالبان رو برو شده است.

سید اکبر آغا رهبر پیشین گروه جیش المسلمین طالبان می گوید:” گروه طالبان زیر رهبری ملا عمر فعالیت می کنند و اگر ملا عمر دستور مذاکرات صلح را بدهد، تمام طالبان از آن پیروی خواهند کرد”.

اظهارات متصم آغا یکی از اعضای رهبری طالبان همزمان است با رهایی ملا برادر از زندان پاکستان که به خواست های مکرر حکومت افغانستان رها شده است. اکنون زمان پاسخ خواهد داد که طالبان تا چی حد علاقمند حضور در میز مذاکره با افغانستان خواهند بود؟

Trending

خروج از نسخه موبایل