اخبار ساحوی

سیزده جنگجوی طالبان در فاریاب و قندز کشته شدند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

در نتیجه درگیری میان طالبان و نیروهای امنیتی در ولایت های فاریاب و قندز دست کم ۱۳ طالب مسلح کشته و ۱۵ جنگجوی دیگر این گروه زخم برداشتند.

مقام ها در قول اردوی ۲۰۹ شاهین میگویند که در نتیجه یک درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در منطقه ارکلیک از مربوطات ولسوالی قیصار ولایت فاریاب ۴ طالب مسلح کشته و ۳ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

به گفته مقام ها در این قول اردو، این درگیری زمانی صورت گرفت که جنگجویان طالبان قصد حمله بالای پوسته های نیروهای امنیتی در آن ساحه را داشتند.

همچنان در نتیجه درگیری دیگر میان نیروهای امنیتی و طالبان مسلح در مربوطات ولسوالی قلعه ذال ولایت قندز ۵ جنگجو مربوط به قطعه سرخ طالبان کشته و ۵ عضو دیگر این گروه زخم برداشته اند.

مقام ها در قول اردوی ۲۰۹ شاهین میگویند که افراد طالبان که در این درگیری کشته و زخمی شده اند، مربوط به گروه مولوی منصور و سراج الدین سرگروه های کلیدی طالبان و قاری خالد فرمانده قطعه سرخ طالبان برای ولسوالی دشت ارچی این ولایت بودند.

مسوولان این قول میگویند که در یک درگیری دیگر میان نیروهای امنیتی و طالبان در ولسوالی دشت ارچی ولایت قندز ۴ تن از طالب مسلح کشته و ۷ تن دیگر شان زخمی شدند.

همچنان در نتیجه عملیات تصفیوی کوماندوها در منقطه خواجه پسته در شاهراه قندز-خان آباد ۳ سرگروه کلیدی طالبان نیز توسط کوماندوها بازداشت شده اند.

طالبان تا هنوز در پیوند به این رویدادها چیزی نگفته اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل