اخبار ویژه

سیف د چلدرن: وضعیت کودکان در هلمند نگران کننده است

Published

on

(Last Updated On: میزان ۲۳, ۱۳۹۹)

سازمان «سیف دِ چلدرن» یا نجات کودکان گفته است وضعیت کودکان در هلمند نگران کننده است و باید از بحران انسانی در این ولایت جلوگیری شود.

کریس نیامندی، مدیر سیف د چلدرن در افغانستان امروز (چهارشنبه، ۲۳ میزان) در اعلامیه ای گفته است: “این عمیقا نگران کننده است که ده‌ها هزار نفر که شمار زیاد آن کودکان اند به دلیل جنگ مجبور به ترک خانه های شان شده است. از یک فاجعه انسانی باید جلوگیری شود.”

در همین حال سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه گزارش داد که حدود ۳۵۰۰۰ نفر در نتیجه درگیری ها در هلمند بی‌جا شده اند.

جنگ های شدید در این ولایت پس از آن آغاز شد که طالبان مسلح حملات گسترده ای در نقاط مختلف این ولایت راه اندازی کردند.

نیامندی افزوده است: “جنگ های چهار دهه پسین تاثیر ویرانگر روی زندگی کودکان گذاشته است. تحصیلات آنها به شدت مختل شده و بسیاری از آنها با سلاح های انفجاری یا حمله به مکاتب و بیمارستان‌ها معلول یا کشته شده اند.”

وی گفته است: “”امسال کودکان یک سوم از تلفات غیرنظامیان در نتیجه خشونت در کشور را تشکیل داده اند و این غیر قابل قبول است.”

به گفته وی: “زخم‌های روحی آنان نیز به همان اندازه میتواند عمیق باشد. افسردگی و اضطراب می تواند سالها در کودکان باقی بماند.”

مدیر سیف د چلدرن گفته است: “بسیار مهم است که همه طرف های درگیر در هلمند به قوانین جنگ احترام بگذارند و همه تلاش خود را برای محافظت از کودکان و خانواده هایشان که از خشونت فرار کرده اند انجام دهند. درگیری ها نباید در نزدیکی یا در مکاتب صورت بگیرد تا آنها در امن و امان باشند.”

آقای نیامندی افزوده است: “در طولانی مدت ، ما از همه طرف ها می خواهیم به صلح پایدار در افغانستان دست یابند تا کودکان در کشوری عاری از درگیری رشد کنند.”

این جنگ تازه در حالی است که مذاکرات صلح در حال انجام است در دوحه بین تیم جمهوری افغانستان و طالبان در حال انجام است.

درگیری ها در حالی است جریان دارد به مذاکرات صلح میان هیات مذاکره کننده حکومت طالبان در دوحه جریان دارد تا راهی برای ختم جنگ در کشور پیدا کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل