تغییرات اقلیمی

سیل در استرالیا؛ حکومت از هزاران تن خواست به مناطق بالاتر بروند

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲۶, ۱۴۰۲)

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات استرالیایی روز یکشنبه از هزاران نفر در ایالت شمالی کوئینزلند خواستند تا به دلیل خطر سیل ناشی از باران به مناطق مرتفع نقل مکان کنند.

مقامات کوئینزلند گفتند سیل بزرگ در برخی از حومه‌های کایرنز، یک محل گردشگری با حدود ۱۷۰ هزار نفر در حدود ۱۷۰۰ کیلومتری شمال بریزبن، مرکز ایالت، در جریان است.

اداره آتش نشانی و خدمات اضطراری کوئینزلند در وب سایت خود در یکی از چندین هشدار اضطراری برای بخش هایی از شمال کوئینزلند گفت: «املاک در این مناطق ممکن است با نزدیک شدن جزر و مد و بارندگی مداوم، سیل را تجربه کنند. ساکنان باید اکنون به مناطق بالاتر بروند.»

این سیل همزمان با بارش شدید باران ناشی از طوفان استوایی جاسپر رخ داد که این هفته منطقه را درنوردید، ده‌ها هزار نفر را بدون برق گذاشت و مردم را مجبور به ترک خانه هایشان کرد.

اداره پیش بینی آب‌وهوای استرالیا گفت که «سیل ناگهانی خطرناک و تهدید کننده حیات» در کایرنز رخ می‌دهد و سطح آب در اواخر روز یکشنبه ممکن از ریکارد سیل ۴.۱ متری در سال ۱۹۷۱ بالاتر رود.

اداره مبارزه با حوادث طبیعی کایرنز گفت که خانه ها، ساختمان ها، جاده ها و پل ها زیر آب رفته اند.

این نهاد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ممکن است خدمات برق، آبرسانی، فاضلاب و تیلیفون در این منطقه قطع شود.»

در سال‌های اخیر سیل‌های مکرر شرق استرالیا را درنوردیده است، از جمله سیل‌های «یک‌بار در قرن» که در ماه جنوری در جریان رویداد آب‌وهوای چندساله «لانینا»، قلمرو شمالی را زیر آب گرفت.

استرالیا اکنون در حال سپری یک رویداد آب و هوایی «ال نینو» است که معمولاً با رویدادهای خطرناکی مانند آتش‌سوزی‌ها، طوفان‌ها، خشکسالی‌ها و موج‌های حرارتی مانند رویدادی که روز شنبه بخش‌هایی از کشور را فرا گرفت، همراه است.

Trending

خروج از نسخه موبایل