رویداد های اخیر

سیگار: حدود ۲۰۰ پاسگاه در قندهار به طالبان واگذار شده است

Published

on

(Last Updated On: دلو ۱۴, ۱۳۹۹)

اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارشی گفته است قول اردوی ۲۰۵ میوند در قندهار در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۲۰۰ پاسگاه را به طالبان واگذار کرده است.

گزارش سیگار آمده است که ماموریت حمایت قاطع مدت هاست طرح نیاز کاهش منظم یا حذف تدریجی پاسگاه های آسیب پذیر (پاسگاه های دارای منسوبین کم یا هم غیر قابل پشتیبانی) را به عنوان ساختارهای معیاری جدید جنگ برای ارتش ملی، ریخته بود.

بر اساس گزارش سیگار، حکومت در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۱۰ هزار پاسگاه با میانگین ۱۰ تا ۲۰ منسوب در سراسر افغانستان داشته است.

در سال ۲۰۲۰ میلادی با تطبیق این طرح “شماری از پاسگاه ها از بین برده نشد، بلکه به طالبان واگذار شده است. حدود ۲۰۰ پاسگاه در ولایت قندهار مربوط به قول اردوی ۲۰۵ در ماه دسامبر به طالبان واگذار شدند.”

به گفته مقام های ولایتی قندهار و از ماه اکتوبر نیروهای افغان و طالبان در ولایت قندهار به طور منظم درگیر شده اند و ترک پاسگاه ها باعث افتادن اسلحه و مهمات نیروهای افغان نیز شده است.

در گزارش آمده است که عدم همکاری نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، کمبود نیرو در قول اردوی ۲۰۵، روابط خصمانه بین سربازان قول اردوی ۲۰۵ و شهروندان قندهار و نبود ذخایر مناسب سوخت و سرباز برای پاسگاه های قول اردوی ۲۰۵ در سقوط این پاسگاه ها نقش داشته است.

در این گزارش آمده است که هم اکنون کمتر از ۶۰۰۰ پاسگاه در سراسر کشور وجود دارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل