خبرهای تازه

سیگار: در برنامه بازسازی امریکا در افغانستان صد‌ها میلیون دالر ضایع شده ‌است

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

اداره بازرس آمریکا برای بازسازی افغانستان «سیگار» در یافته های تازه اش از ضایع شدن ۶۷۵ میلیون دالر پول کمکی امریکا در برنامه بازسازی افغانستان پرده برداشت.

این پول در برنامه موسوم به “مأموریت برای عملیات کسب ‌و ‌کار و ثبات” از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ در چوکات وزارت دفاع امریکا در ساحات جنگی به مصرف رسیده که فعلا حساب دهی اش روشن نیست.

بر اساس یافته ها، از ۸۲۳ میلیون دالری که کانگرس آمریکا تصویب کرده بود، ۳۹۵ میلیون دالر آن در برنامه های غیر مستقیم زیر نام برنامه های حمایتی مصرف شده است.

همچنان این گزارش روشن ساخته است که در قرار داد ها کمتر رقابت مشاهده شده و قرار داد ها به کسانی داده شده که کارمندان سابق وزارت دفاع امریکا بوده اند. 

محمد رادمنش، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: «قبلا مشکلاتی وجود داشت. اما اکنون هیات رهبری وزارت دفاع با بسیار حساسیت در مقابله با فساد مبارزه میکند.»

چگونگی کمک های جهانی و تاثیر گذاری آن بر وضعیت شهروندان کشور همواره با سوال مطرح بوده است؛ با این حال مقصر اصلی این چالش ها کیست؟

ناصر تیموری، عضو دیدبان شفافیت افغانستان اضافه کرد: «این گزارش نشان میدهد که در اثر بی توجهی و برنامه ریزی غلط نیروهای امریکایی این کار شده است.»

نشر گزارش اداره بازرس امریکا برای بازسازی افغانستان مهر تایید بر اوج انتقادات شهروندان افغانستان است که ادامه این کمک ها در شانزده سال نتوانسته است دسترخوان خالی آنها را پر کند و یا در بهبود امنیت سودمند تمام شود. 

Trending

خروج از نسخه موبایل