اخبار ساحوی

سیگار: ۲۳ اعشاریه ۸ میلیون دالر به حساب کسانی رفته که اصلاْ وجود ندارد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

جان سوپکو سرمفتش ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان یا سیگار با ابراز نگرانی طی دو مکتوب از بی نظمی ها در مورد بودجه معاشات پولیس ملی افغان گفته است که ۲۳ اعشاریه ۸ میلیون دالر از معاشات پولیس افغان به نام تقاعد وضع شده که شاید به حساب کسانی رفته باشد که اصلاً وجود ندارند.
اما وزارت امور داخله این ادعا را رد کرده گفته است که در این وزارت تمام معاشات به سیتم الکترونیک تنظیم شده و در این مورد حاضر به هرنوع پاسخگویی اند.
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخله گفت:” در هیج جایی پول حیف و میل نشده وزارت امور داخله معاشات پولیس را از طریق پروژه “لتفا” و از طریق خود وزارت محترم مالیه که در همه موارد مجهز به سیستم الکترونیکی است ارایه کرده و ما هرزمان حاضر استیم تا در مورد به هر پرسشی که وجود داشته باشد پاسخ بگوییم”.
شماری از اعضای مجلس نمایندگان نیز به این باور اند که فساد گسترده در ادارات دولتی وجود دارد و نبود حاکمیت قانون باعث شده فساد به اوج برسد.
ذکریا ذکریا عضو مجلس نمایند گان گفت:” این مسأله که توسط یک کمپنی یا نهاد خارجی ارزیابی میشود قابل بحث است، اما در داخل افغانستان هم اگر بررسی ها شروع شود ممکن است که ما اختلاص زیاد را پیدا کنیم”.
هیله ارشاد عضو مجلس نمایندگان نیز چالش های فساد را در حکومت افغانستان تایید کرد و گفت:” حاکمیت قانون در مورد ضعیف بوده و افراد بلند رتبه که هرنوع خیانت را کرده اند به پنجه قانون سپرده نشده اند و به همین قسم فساد اداری که میگویند آب از بالا خراب است دقیق است”.
اداره انکشافی ملل متحد در پاسخ به این بیانات جان سوپکو گفته است، پا از مسوولیت هایش فراتر گذاشته و این موضوع با حکومت افغانستان مطرح شده و یک گروه کاری را برای نظارت از این مسأله ایجاد نموده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل