اخبار ساحوی

شدت جنگ در افغانستان؛ طالبان ۱۷ ولسوالی دیگر را تصرف کردند

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۳۰, ۱۴۰۰)

در یک شبانه روز گذشته اداره ۱۷ ولسوالی در ۸ ولایت کشور از دست حکومت بیرون شده است.

یک عضو شورای ولایتی تخار می‌گوید، طالبان ولسوالی های دشت قلعه، درقد، خواجه غار، چال، نمک آب، هزار سموچ ینگی قلعه، و خواجه بهاوالدین را در تخار تصرف کرده اند.

ولسوالی خاشرود در نیمروز که تازه آزاد شده بود نیز دوباره به تصروف طالبان در آمده است.

همچنان نیروهای دولتی از ولسوالی های دره صوف بالا در سمنگان، چهاربولک بلخ، دشت ارچی کندز، خروار لوگر، لولاش فاریاب و منگجیک، فیض آباد و خانقا در جوزجان نیز بیرون شده اند.

محمد امیر خاکسار مجلس نمایندگان تخار میگوید: “از شب گذشته تاکنون ولسوالی نمک آب، چال، ینگی قلعه خواجه غار، هزار سموچ بدست طالبان سقوط کرده و نبرد شدید بالای ولسوالی دشت قلعه و درقد ادامه دارد.”

گل احمد نورزاد مجلس نمایندگان ولایت نیمروز میگوید: “طالبان با یک صف آرایی خوب، و یک تکتیک جدید از نیمه های شب گذشته وارد خاشرود شدن و این ولسوالی را به دست گرفتند.”

نیروهای دولتی هم در برخی دیگر ولایات تلافی نیز کرده اند، نزدیک به دوصد جنگجوی این گروه را کشته اند و ده ها مواضع طالبان را از بین برده اند.

فواد امان معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی میگوید: “ما در وضعیت جدید و نو داخل شدیم. در حالت شدت جنگ پیشروی و پس‌روی سقوط محسوب نمی‌شود. طالب در هیچ جای حضور دو روزه ندارد.”

جدا از تصرف این ولسوالی های و بر بنیاد گزارش های جنگ طالبان هم اکنون در دروازه های شهر میمنه فاریاب، تالقان تخار، قلات زابل، ترینکوت ارزگان، لشکرگاه هلمند، شهر فراه شهر کندز و شهر غزنی حضور پر رنگ نظامی دارند.

Trending

خروج از نسخه موبایل