رویداد های اخیر

شرکت آریانا خواستار اجازه از سرگیری پروازهای بین المللی شد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۲, ۱۴۰۰)

شرکت هوایی آریانا افغان خواستار همکاری خارجی برای از سرگیری پروازهای بین المللی شد.

قاری عبدالرحیم گلزاد رییس این شرکت می‌گوید که بیشتر افغان های که در هند، امارات متحده عربی و ترکیه گیر مانده اند، مدت ویزای آنان پایان یافته و در حالت بدی به سر می‌برند.

مسوولان در شرکت هوایی آریانا افغان می‌گویند که این شرکت با سه هواپیما در حال حاضر تنها توان پروازهای داخلی را دارد و در صورت کمک های جهانی، پروازهای خارجی را نیز آغاز خواهد کرد.

به گفته رییس شرکت آریانا افغان، آنان منتظر توافق متقابل اند، و در صورت پاسخ مثبت پروازهای بین المللی را نیز آغاز خواهند کرد.

قاری عبدالرحیم گلزاد میگوید: “در حال حاضر، ما تنها توان انجام پروازهای داخلی را داریم. پروازهای بین المللی ما هنوز آغاز نشده اند، هرچند ما آماده ایم. ما سه هواپیما داریم که در داخل پرواز می کنند.”

مسوولان در شرکت هوایی آریانا افغان می‌گویند که شماری از افغان های که در هند، امارات متحده عربی و ترکیه گیر مانده اند مدت ویزای آنان پایان یافته و توان پرداخت تکت را ندارند.

آقای گلزاد            می‌افزاید: “ما مشتاقانه منتظر هستیم؛ زیرا افغان هایی که در هند، امارات و ترکیه گیر کرده اند در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند. آنها پول ندارند. ویزای آنها به پایان رسیده است. آنها نمی توانند هتل های خود را ترک کنند.”

با این حال مسوولان در فرودگاه بین المللی کابل می‌گویند که بیشتر هواپیماهای شرکت هوایی آریانا افغان در زمان تخلیه شهروندان خارجی و همکاران شان از فرودگاه کابل زیان دیده و در حال حاضر این شرکت نیازمند کمک های جهانی است.

به گفته وی: ” شرکت هوایی آریانا افغان به کمک های جهانی نیاز دارد و چندین هواپیمای این شرکت در زمان تخلیه فرودگاه کابل خساره دیده است.”

خطوط هوایی آریانا افغان روز شنبه پروازهای داخلی خود را از کابل به هرات، مزارشریف و قندهار از سر گرفت.

Trending

خروج از نسخه موبایل