رویداد های اخیر

شرکت انکشاف ملی: کار ۶۹۲ پروژه به ارزش بیش از صد میلیارد افغانی را آغاز کرده ایم

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

مسئولان شرکت انکشاف ملی در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفته اند که کار ۶۹۲ پروژه به ارزش ۱۱۲ میلیارد افغانی را در کشورآغاز کرده اند.

به گفته مسدولان این شرکت پس از روی کار آمدن امارت اسلامی کار ۵۵ پروژه  ساختمانی  تکمیل شده و ۲۶ پروژه دیگر به بهره برداری سپرده شده است.

عبدالولی عادل، معاون مالی و اداری شرکت انکشاف ملی امروز (چهارشنبه، ۱۹ اسد) گفت که شرکت انکشاف ملی در چهار سکتور از جمله مدیریت منابع آبی، زراعت، ساختمان و تولیدات فعالیت داشته است.

به گفته مسئولان این شرکت، کار پروژه های قوش تیپه ۴ اعشاریه ۴۷ فیصد، دریاچه نمک آب تخار ۵۰ فیصد، کانال آب ترک و خوشک ۶۹ فیصد، کانال آبیاری بند مچلغو ۲۳ فیصد و آب گردان فراه هم ۷۳ در صد پیش رفته است.

این شرکت همچنان در حدود یک میلیارد و دو صد میلیون افغانی را از بابت مقروضیت شرکت های قرار دادی همکار را پرداخت کرده است.

همزمان با این اداره ملی استندرد گفته است که در یک سال گذشته دو میلیارد افغانی عواید داشته اند و تلاش های این اداره برای کنترول جدی مواد نفتی وخوراکی ادامه دارد.

پیشتر  وزارت های انرژی و آب، کار و امور اجتماعی، معادن، زراعت ومالداری، اداره خط آهن و شرکت برشنا فعالیت‌ها و دست آورد هایشان را با مردم شریک ساخته اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل