علم و تکنالوژی

شرکت تسلا از روبات «انسان نما» رونمایی کرد

Published

on

(Last Updated On: میزان ۹, ۱۴۰۱)

ایلان ماسک، رییس شرکت تسلا روز جمعه (۳۰ سپتمبر) نمونۀ اولیه روبات «انسان نما» بنام اپتیموس را به نمایش گذاشت و پیش‌بینی کرد که این شرکت قادر خواهد بود میلیون‌ها دستگاه از آن را تولید کند و به گفته این شرکت قیمت آن کمتر از ۲۰هزار دالر خواهد بود.

تسلا روز گذشته در رویداد AI Day از دو نمونۀ اولیه روبات آینده‌اش رونمایی کرد که البته یکی از آن‌ها قادر به راه رفتن نبود و سرجای خودش حرکات مختلف انجام می‌داد.

اولین نمونه‌ای که تسلا از ربات آینده‌اش نشان داد، قادر به حرکت کردن و انجام کارهای مختلف بود. به گفته ماسک، این نمونه اولیه می‌تواند کارهای بیشتری انجام دهد.

ایلان ماسک مدعی شده که تفاوت اصلی میان طراحی تسلا و سایر روبات‌های انسان‌نما، امکان تولید انبوه اپتیموس است. در حقیقت ماسک گفته اپتیموس برای تولید زیاد در مقیاس میلیون‌ها دستگاه طراحی شده است.

تسلا در ادامه چندین ویدیو از عملکردهای مختلف روبات انسان‌نمای خود منتشر کرد که برای مثال می‌توان به جابجایی جعبه‌ها در محل کار و قرار دادن آن‌ها روی میز، برداشتن آبپاش دستی و آب دادن به گیاهان و همچنین انجام کارهای صنعتی اشاره کرد.

در ادامه برنامه تیم تسلا نمونه اولیه دیگری از روبات اپتیموس را روی صحنه آورد که شباهت بیشتری به نمونه نهایی آن داشت. در حقیقت این روبات شبیه به چیزی بود که تسلا در گذشته نمایش داده بود. البته باید به این موضوع اشاره کرد که این روبات قادر به راه رفتن نبود و در جای خودش بخش‌های مختلف بدنش را حرکت داد.

این ربات تسلا به یک باتری ۲.۳ کیلووات ساعتی و چپ تسلا مجهز شده است و همچنین از وای‌فای و LTE پشتیبانی می‌کند. تسلا در رویداد AI Day همچنین به مفاصل ربات در بخش‌های مختلف مانند دست‌ها و زانوها اشاره کرد و از امکان برداشتن اشیاء مختلف با اشکال و ابعاد مختلف خبر داد.

تسلا برای اپتیموس از برنامه‌های خودکار موترهایش استفاده کرده، البته آن را برای بدنه و محیط جدید بهینه کرده است. تسلا برای آموزش این ربات از ویدیوهای انجام کارها در دنیای واقعی توسط انسان‌ها استفاده کرده تا اپتیموس عملکرد بهینه‌ای از خودش نشان دهد.

این ربات که ۱.۷۶ متر قد دارد و وزنش به ۵۶.۷ کیلوگرم می‌رسد، می‌تواند محموله‌ها با وزن ۲۰ کیلوگرم را جابجا کند. اپتیموس همچنین قادر به حرکت با سرعت ۸ کیلومتر بر ساعت است.

ایلان ماسک در رویداد AI Day به این موضوع اشاره کرد که اپتیموس مهم‌ترین محصول توسعه یافته توسط این شرکت در سال جاری میلادی محسوب می‌شود و می‌تواند به مرور زمان تاثیر قابل ملاحظه روی کسب‌وکار موترهای این شرکت داشته باشد.

Trending

خروج از نسخه موبایل