اخبار ویژه

شرکت مخابراتی «ام تی ان» فعالیت اش در افغانستان و خاورمیانه را متوقف می‌کند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

شرکت مخابراتی «ام تی ان» فعالیت خود را در خاورمیانه و افغانستان متوقف می کند. مسوولان ام تی ان گفته اند که فعالیت خود را در کشور های افریقایی متمرکز می‌کنند.

ام تی ان در اعلامیه ای گفته است که: “تصمیم گرفته است كه وسعت کاری خود را کوچکتر کند و روی استراتژی پان-افریقایی خود تمركز كند، بنابراین دارایی های خود را از خاورمیانه به طور مرتب و در درازمدت خارج خواهد کرد.”

این شرکت گفته است که آماده است ۷۵ فیصد سهام خود را در حوزه سوریه بفرشد. راب شوتر، مدیرعامل ام تی ان، در تماسی با خبرنگاران گفت است که این شرکت در حال حاضر در حال مذاکره به « TeleInvest» شریک ۲۵ درصدی سوری اش است.

آقای شاتر گفت که تمرکز اولیه بر خروج از عملیات این کشور در سوریه، یمن و افغانستان خواهد بود. با این حال، این شرکت قصد دارد ۴۹ درصد سهام خود در ایرانسیل را نیز به فروش برساند.

گزارش ها مبنی بر خروج ام تی ان از از خاورمیانه و افغانستان پس از آن مطرح شده است که شکایتی علیه این شرکت مبنی بر حمایت ام تی ان از گروه های هراس افگنی در امریکا درج شده است.

از طرف اعضای سرویس آمریکایی، غیرنظامیان و خانواده های آنها که در افغانستان کشته یا زخمی شده اند تشکیل شده ، این شکایت ادعا می کند که MTN بیش از 100 میلیون دلار به القاعده و طالبان پرداخت کرده است تا برج های آن نابود نشوند.

این دادخواست در مورد سربازان امریکایی، غیرنظامیان و خانواده آنان که در افغانستان کشته و زخمی شده اند، درج شده است. در دادخواست آمده است که شرکت ام تی ان را متهم کرده که ۱۰۰ میلیون دالر به القاعده و طالبان داده است تا آنان پایه های مخابراتی این شرکت را ویران نکنند.

در دادخواست آمده است که شرکت ام تی ان شبانه آنتن هایش را خاموش میکند که این کار مانع عملیات اطلاعاتی امریکا میشود.

اداره تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان(اترا) می گوید که تا کنون این مساله به گونه رسمی با این اداره شریک ساخته نشده است و اگر ام تی ان چنین برنامه ای هم داشته باشد، عملی کردن آن چندین سال را در بر میگیرد.

شرکت مخابراتی ام تن ان، هشتمین شرکت مخابراتی بزرگ در جهان است که گفته می شود در سراسر جهان بیش از ۲۴۰ میلیون مشترک دارد.

Trending

خروج از نسخه موبایل