تجارت

شرکت هوایی آریانا یک فروند هواپیمای بوئینگ مودل ۷۳۷ را خریداری کرد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

 

محمد نادر عمر، رییس این شرکت می‌گوید که این هواپیما حدود بیست سال پیش ساخته شده و گنجایش ۱۱۱مسافر را دارد.

با این حال گفته میشود این شرکت جهت بهبود خدمات مسافربری هوایی این هواپیما را خریداری کرده است.

به گفته رییس این شرکت این هواپیما به قیمت ۲.۴۵ میلیون دالر از یک شرکت هوایی کشور موزامبیق خریداری گریده است.

آقای عمر می‌گوید: “ما توان خرید هواپیمایی بوئینگ نو را که حدود ۷۰ الی ۸۰ میلیون دالر قیمت دارد را نداریم، بدین ملحوظ مجبور هستیم که هواپیمایی استعمال شده را خریداری کنیم.”

در همین حال مسوولان در این شرکت می‌گویند، این هواپیما در خدمات این شرکت اثر گذار خواهد بود.

منیراحمد الیاد، رییس عملیاتی شرکت هوایی آریانا اظهار می‌دارد: “این هواپیمای را که ما خریداری کردیم قبلا مورد استفاده چندین شرکت هوایی اروپایی قرار گرفته است.”

همچنان وی  می افزاید که روند خریداری یک هواپیما بوئینگ ۷۳۷ مدل ۵۰۰ نیز تحت کار قرار دارد و تا دو ماه آینده این هواپیما نیز خریداری خواهد شد.

شرکت هوایی آریانا مدت درازی است که در فهرست سیاه کشورهای اروپایی قرار دارد و برای هواپیماهای آن اجازه فرود به فرودگاه های اروپایی داده نمی‌شود. همچنان هواهپیماهای این شرکت نسبت داشتن عوارض تخنیکی اکثراٌ شاهد حوداث ناگوار هوانوردی در گذشته بوده اند.

این در حالی‌ست که، محمدنادر، رییس این شرکت چندی پیش گفته بود که شرکت‌های هوایی افغانستان خود در فهرست سیاه قرار ندارند. به گفته وی مشکل این‌جا است که اداره هوانوردی ملکی افغانستان در «اروپا بلک لیست» شده است. وی افزوده بود که شرکت‌های هوایی افغانی که در اداره‌ی هوانوردی افغانستان ثبت می‌باشند، اجازه پرواز به اروپا را ندارند، هر زمانی که مشکل ارتباطی اروپا با اداره‌ی هوا‌نوردی حل شد، همه شرکت‌ها اجازه‌ی پرواز به اروپا را پیداه خواهند کرد. او هم‌چنان تاکید کرده بود که وزارت ترانسپورت و هوانوردی برای حل این مشکل‌ کار‌هایی را انجام داده است.

 

Trending

خروج از نسخه موبایل