بی بی سی فارسی

شش نفر از پیمانکاران پایگاه هوایی بگرام در تیراندازی افراد مسلح کشته شدند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)
Getty Images

منابع محلی ولایت پروان در شمال افغانستان می‌گویند که شش نفر از پیمان‌کاران پایگاه هوایی بگرام شب گذشته در نتیجه تیراندازی افراد مسلح کشته شده‌اند.

وحیده شهکار، سخنگوی والی پروان امروز (جمعه ۲۹ فروردین/حمل) به بی‌بی‌سی گفت شب گذشته ۹ نفر از پیمان‌کاران پایگاه هوایی بگرام هنگامی که به سمت خانه‌های‌شان در حرکت بودند مورد حمله افراد مسلح قرار گرفتند.

خانم شهکار گفت از این میان ۶ نفر کشته و ۳ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

سخنگوی والی پروان گفت که افراد مسلح سوار بر موتر سایکل/موتورسیکلت بودند که ریکشا/سه چرخه حامل این پیمانکاران را مورد تیراندازی قرار دادند.

هرچند خانم شهکار این حمله را به افراد گروه طالبان نسبت داد اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه دست داشتن طالبان در این حمله را رد کرده است.

پایگاه هوایی بگرام مهمترین و بزرگ‌ترین پایگاه نیروهای آمریکایی در افغانستان است.

در ۱۱ دسامبر سال گذشته میلادی نیز در حمله مهاجمان گروه طالبان به یک مرکز درمانی در نزدیکی پایگاه هوایی بگرام دو غیرنظامی کشته شده و ۷۰ تن دیگر زخمی شدند.

گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و مدعی شد که افراد این گروه توانسته‌اند وارد پایگاه بگرام شوند.

پس از آن نیروهای حمایت قاطع به رهبری ناتو در افغانستان با انتشار یک بیانیه اعلام کرد که همه مهاجمان گروه طالبان که به این مرکز درمانی حمله کرده بودند، در نتیجه “یک رشته حملات هوایی” کشته شدند.

Trending

خروج از نسخه موبایل